S

strumpan

Någon som prövat skon Hippogrip?
Vad tycker ni om den,och vad tycker hovisen att sätta dit den?
Hade nämligen tänkt pröva den eller allternativt den dom har på Hööks vad den nu hette.
Nyfiken innan jag bestämmer mig. :bow:
 
Om du har en häst som har bra hovkvalité så funkar de bra

Har du en häst med sköra hovar så fungerar de ej. Anledningen är att materialet gör att det svårt att sömmarna ska lossna, skon griper om sömmen. Hra man då sköra hovar så lossnar inte sömmen
Utan hovväggen.

Har du hovar som kan gå barfota så tror jag det blir mycket bra.

Det är en bra sko. Har själv provat under våren, men för oss fungerade det ej.

Du bör även förbereda din hovis, om du inte skor själv, att det går mer sömmar då man först måste slå hål i skon samt det är trixigt att slå sömmarna i början, men får man in den rätta knicken så går det snabbt.

Praktiskt att bara skära överflödig sko istället för att rikta den också.

Skon håller nog inte 8 veckor heller, utan mer 6 veckor. Materialet tunnas ut och mot slutet är det som hästen är barfota.

Det går inte att jämföra old mac´sen med hippogripen heller då ena sömmar man fast, den andra trär man på.
Det beror nog vad hästen har för förutsättningar, ju sämre desto bättre med old mac´sen tror jag.

mvh/ Anita
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte fattar är varför det är så jävla mycket skillnad hur JAG ska tänka motför hur allaandra är OM MIG. Som några exempel...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 405
Senast: IzeUnicorn
·
Utrustning hittade den skon uppe i skogen för ett par år sen cirka. Har funderat lite på hur gammal den kan vara. Den är ganska liten, ca 12 cm...
Svar
0
· Visningar
572
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 089
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 513
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp