Hästtränare åtalad för djurplågeri

(Corren) En hästtränare åtalades på onsdagen för två fall av djurplågeri. Enligt åklagaren ska tränaren bland annat ha utsatt hästar för elektriska stötar. Den åtalade nekar. Den aktuella tränaren, som är verksam på en gård i Linköpings kommun, polisanmäldes redan i slutet...

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hästtränare åtalad för djurplågeri

Det enda jag kan se är om det blir en stämning mot SIF för att pröva om avstängningen föll inom lagens ram
Bara nyfiken, vad skulle SIF ha brutit mot för lagrum genom att följa det väl sammansatta och kompetenta etniskaråd, som meddelade styrelsen vad de kommit fram till så att styrelsen tog det beslut som gjordes?
Styrelsen följde de riktlinjer som internationella förbundet satt upp och skulle det vara olagligt att tolka och följa dessa?

Vänligen
Rolle
IpL
 
Sv: Hästtränare åtalad för djurplågeri

Inte vet jag, men det fanns rykte om att personen i fråga tänkte stämma SIF, och stämmer man någon så antar jag att man anser att denne brutit mot någon lag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 837
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 840
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skriver inte på Buke längre, jag hänger inte här mer än att jag kanske kollar lite lite ibland. Men det är ändå en del som följt mig...
Svar
9
· Visningar
2 699
Senast: GotAsecret
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
921
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp