Hästtransport läcker in vatten....Cheval.

Fibusen

Trådstartare
Trodde det först berodde på dörrlisten,bytte ut allt och det vart mycket bättre,men inte helt bra. Har lagt silicon nere på utsidan mellan vägg och balk,ingen skillnad. Någonstanns tar den in vatten,och det är ju inte någon höjdare.. Kommer inte från takluckan,då det aldrig är blött i mitten,utan längst sidorna.

Någon som har tips?

Har dessutom helgjuten gummimatta,så det är inget jag kan lufta mellan varven heller..

Är en cheval liberté xl,årsm 2008.
 
Sv: Hästtransport läcker in vatten....Cheval.

Ja,den har ju det,men min är oftast torr bak,är fram det kommer in vatten... Vet inte om jag ska testa att täta vid fönstrerna,men känns som det kommer någon annan stanns ifrån... :confused:

Är det större risk att golvet ruttnar när det är blött på mattan efter varje regnskur,eller ska det helgjutna golvet skydda till 100%? Jag sopar alltid ur den,pga att annars så ligger spånet och är blött,så den är alltid tom.
 
Sv: Hästtransport läcker in vatten....Cheval.

Ja,den har ju det,men min är oftast torr bak,är fram det kommer in vatten... Vet inte om jag ska testa att täta vid fönstrerna,men känns som det kommer någon annan stanns ifrån... :confused:
Är du helt säker på att det inte kommer in bak och rinner framåt längs sidorna (både på golvet och ovanpå skarvlisten mellan vägg och överdel) pga att transporten står uppställd med golvet lutande litet framåt? Det gör det i vår likadana transport.
 
Sv: Hästtransport läcker in vatten....Cheval.

Ja,helt säker,synns på "dammet" som slir kvar efter man sopat ut spånet att det har runnit frammifrån och bak,plus att den är torr bak och blöt fram. Jag har det lite lutande bakåt också när jag ställer av den.
 
Sv: Hästtransport läcker in vatten....Cheval.

det kan inte vara att det kommer från mellan tak och vägg? vet att i alla fall brenderup hade problem med det..
 
Sv: Hästtransport läcker in vatten....Cheval.

Ah,ok,ska prova att täta där så får vi se! Låter som en möjlighet!:idea:
 
Sv: Hästtransport läcker in vatten....Cheval.

Om det är samma problem som på min kommer det från takluckan. Har en värmlandsvagnen international och hade problem med att det alltid kom vatten på sidorna. Vattnet måste rinna längs väggen och ner eller någonting. Min pappa tätade/siliconade eller någonting på luckan och nu tror jag inte att det är några problem :)
 
Sv: Hästtransport läcker in vatten....Cheval.

Vi hade problem med våran -11, pappa tätade listerna runt fönstren men problemet kom tillbaka på en gång. Vi har rullgardin bak istället för en vanlig lucka, vattnet rann in fram i vagnen och inte bak. De hela slutade med att återförsäljaren tog tillbaka släpet och vi fick en sprojlans -12 istället, och denna har fungerat utan några som helst problem.
 
Sv: Hästtransport läcker in vatten....Cheval.

Kolla framdörren där läckte det in på min. Listen var felkonstruerad upptill. Min var dock äldre (03-04?)
 
Sv: Hästtransport läcker in vatten....Cheval.

Jag har också en Cheval Liberté fast 2010 års modell. Jag har haft precis samma problem. Det var de små gummipackningarna på fönstrerna som torkat och gjorde att det rann in vatten där! Jag fick nya från Trailerkompaniet där jag köpt transporten.
Hoppas det löser sig!:)
Mvh Barbro
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Vi har en cheval liberte 2002xl som läcker in vatten vid skötardörr och dörr till sadelkammaren. Har tätat med silikon i hörnen i...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: RolandL
·
Utrustning Min transport måste ta in vatten någonstans, men hur sjutton kommer man på VAR? Har fått problem med röta vid kanterna (mot väggen)...
Svar
7
· Visningar
4 322

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp