Hästtransport

S

Simson

Tänkte höra om det är någon som vet om hästtransporterna är billigare i Tyskland än här, vilka märken det finns där och om det finns nåt ställe att söka på?
/Lotta
 
Ja, det är billigare. De tyska glasfibertransporterna är klart billigare.

www.mobile.de är en bra site med stort utbud.

www.bilprovningen.se finns lite info om vad som krävs för att man ska få registreringsbesiktiga transporten i Sverige. Tyvärr så krävs det ett intyg på bromsarna som du kan få från den svenske generalagenten. De tar från 300 till 2000 spänn för besväret att skicka en kopia på ett papper. Fri rörlighet för varor.... Säkerhet...

Vi har precis köpt transport och jag kollade rätt mycket i Tyskland innan. Trots att jag har vänner som ofta åker ner och hämtar fordon så blev det till slut så att vi köpte en transport i Sverige, det kändes så mycket lättare och smidigare.

Märken som är värda att kolla på är t ex: Westfalia, Boeckmann, Humbaur
 

Liknande trådar

Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 875
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ni som bara har två fönster fram på era hästtransporter och ingen taklucka, hur ställer ni dom när ni kör häst? Jag vill inte att det...
Svar
16
· Visningar
1 182
Senast: Emiro
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
486
Utrustning Jag spånar lite på det här med hästtransporter. Jag har tillgång till hästtransport hos stallägaren för akuta resor eller kortvariga...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 662
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp