Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Okej, jag bjuder på en väldigt färsk bild. Gillar hennes uttryck här:

P2240006.jpg
 
Sv: Haflinger

Tack lakrits, Josa och golden_tinka för komplimangerna. Jag tycker själv att jag för en gångs skull lyckades fånga hennes uttryck på pricken med det här fotot!

Nja, körning har vi tyvärr inte sysslat med på länge. Men vi får väl dra igång igen nu när våren är på väg :)!
 
Sv: Haflinger

*kl*

Hur är det med om Amerikanska haflinger hingstarna, används de något i Sverige?
Har sett några riktigt fina :love:
 
Sv: Haflinger

Jag tror att det finns några tillgängliga på fryst semin, men jag minns inte vilka! Säg namn och helst ägare så kan jag kolla upp det. :)

Bettysmatte: Oh så vackra ögon! :love:
 
Sv: Haflinger

Hon är för söt, det lilla livet!:love:
Har inte vågat att rida på min "Märta" hon är mer vild än tam! Vi har gått på promenader i skogen men hon far runt o busar så jag blir alldeles trött. Ungarna hörde mig ryta på flera kilometers avstånd!:o
Ska be om hjälp så jag kan börja tömköra henne men det får vänta tills efter flytten,tiden räcker inte riktigt till just nu,tyvärr.

Bonde söker fru idéen tror jag inte riktigt på men att annonsera ,det låter inte helt fel.:rofl: Fast just nu så är jag lite trött på det manliga släktet så det ska bli så skönt att få bo själv med Stina!

Idag skiner solen så vårkramar till alla flingavänner!/Lisa
 
Sv: Haflinger

Alltid lika fina bilder på haflinger.

Vi blåste inte bort i fredags men har varit bortreste över helgen, oh ja, i haflingersammanhang:love:annars reser jag inte gärna!;)
Men, hästvakten Laura berättade att vår hingst Alpkogel och hans bästis valacken Wessel "flyttat ihop":banana: under helgen!
Vi har i hingststallet två stora boxar bredvid varandra där dessa två killar huserar. Mellan boxarna finns en boxdörr så att vi kan utvidga vid behov. Under natten pillade Alpkogel upp låset och flyttade in till Wessel, där stod de sida vid sida och sov på morgonen:love: mycket nöjda! Sovrum i den ena boxen och en rejäl bajshög i den andra, toan altså. Praktiskt och bra!:bump:
Vår ridbana har vi i perioder kombinerat till hingstrasthage, där går nu både Wessel och Alpkogel. Den senare är överlycklig och gör några skutt och galopp fräs, så det är rena fröjden...... så länge man står bredvid.:D Båda killarna älskar när Laura busar med dem. De brukar komma och puffa lite på henne och ha en bedjande "busblick i ögonen" och då ska hon leka med dem. Oj, vad kul de har!
Från ridbanan har man bra utsikt över de övriga hagarna, så Alpkogel har full koll på alla fruarna(Gratitude, Ondula, Linéa, Liva och Samora) samt ungtjejerna.(Farbirella, Grace, Sidney och Ondulein) Att våren har kommit tidigt i år märks också!:love:
Ha en härlig vecka alla haflingerfreeks!
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

*kl*

Hur är det med om Amerikanska haflinger hingstarna, används de något i Sverige?
Har sett några riktigt fina :love:

Nu har jag kollat lite:

Aristocrat TOF (Afghan II X Rialta), Stars ‘N Stripes TOF (Strumer X Filou), Nobleman of Tudor Oaks (Nabucco X Georgette), Neumeister TOF (Nordtirol X Mon Amour), och de två tyska (födda i Nordtyrolen) hingstarna Anthony (Amadeus X Lareina) och Notting Hill (Nabucco X Riva) finns tillgängliga på semin (fryst). De två tyska hingstarna ägs av Haflingerhof Karlsbad i Tyskland, så de är ju inte amerikanska egentligen. Det lär även finnas fryst sperma från de holländska hingstarna Notaris och Wempire. Aquavit och Neumond finns också på fryst, men de är ju också europeiska i grunden. Från Pony-Park Padenstedt kan man också få fryst sperma från diverse hingstar! Bara att fråga! :)

Det finns fler, men detta är vad som finns i USA. Canadensarna har också använt sig av fryst sperma med hingstar från Schweiz och England, men nu gällde ju din fråga amerikanska hingstar.
 
Sv: Haflinger

*kl*

En fråga;

Uttalar ni haflinger "haaaflinger* eller *hafflinger*?

Oj va det har hänt mycket härinne!

Har undrat samma sak. Själv säger jag hafflinger, för att jag med min danska påbro har svårt att vänja mig vid haaaflinger - känns liksom inte rätt:p
 
Sv: Haflinger

Aha...kan det vara så kanske?

Jag satt och läste i en äldre rasbok och där fanns en ras man kallade för kusin till haflinger, såg nästan likadan ut..men fasen..nu kommer jag inte i håg vad den heter.

Jag har läst att ni pratat om Edelblut haflinger...vad är detta?
Jag misstänker det går att söka på det men kanske någon kan förklara i korthet?

Edelblut låter som att det skulle kunna översättas till "ädelblodig"?

Är inte det norikern?
Jag har sett bilder på sånna, som hade den färgen.
 
Sv: Haflinger

Usch efter att ha varit på NH-kurs hela helgen så hyste jag stort agg mot videon du visade eldfuxen på de odrägliga haflingerhästarna.. :rofl:
Ni får förlåta mig men det var raka motsattsen mot vad jag blivit fostrad till nu;)
Håller på och laddar upp film och video, snart kommer det lite smått

Kan tillägga att Shone sov hela helgen! Så extremt uttråkad har jag aldrig sett henne och hon vart fruktansvärt arg när jag andra morronen plockade fram transportskydden igen:D
 
Sv: Haflinger

Berätta berätta! Hur var det???

Har själv bokat in mig hos en tjej i vårt stall, som håller på med NH, så att jag kan få lite hyfs på min buse...
 
Sv: Haflinger

Här är själva läraren i kursen, han har förklarat "öppen dörr och stängd dörr" ni får höja ljudet mkt så ni hör ngt.
Men ni kanske förstår att jag är helt inkörd på Good Girl:rofl:
Det bara rasar ur mej varje gång hon gör rätt..
Det han vill me hennes rumpa är att få ut den men hon e inte så snabb;)

Däremot missade jag att filma när han skulle ha henne att springa runt sig igen och hon blir oxtokig när han gör så.
Hon sprang in i mitten och stegra sig mot honom och skulle attackera honom och får hon inte det så vänder hon om och slår.
Behöver jag tillägga att Rob sa åt mej att ha hjälm! :rofl:



Här är jag och min "kuskutbildningskompis" som leker häst och ledare, man skulle fatta att man vart starkare när man satte sig på repet och hästen drog emot om man håller händerna uppe..
Inte sätta sig utan dra det bakom rumpan och luta sig bakåt, det är därför cowboyarnas bootsklackar e så utslitna för de åker på fötterna!

Shoshone026.jpg


Teori i klassrummet och fika

Shoshone022.jpg
 
Sv: Haflinger

Vi hittade en kvinna som gillade Shone och som även matchade i hårfärg;)
Och Shone va så SNÄLL mot henne, gjorde allt hon bad om..

Shoshone035.jpg


i Ridhuset:

Shoshone008.jpg


Vi var 6 hästar och 12 deltagare, 2 på varje häst.

Ena passet färdigt

Shoshone011.jpg


Sähär glada var vi då! hihi

Shoshone014.jpg



Jo det är säkert, Shoshone hade jätteroligt på kursen:D
Syns väl?????

Shoshone045.jpg



Kan tillägga att denna rosa karbin haken inte höll längre efter shones "jag vill ha mosad och uppäten Rob under mina framben"

Shoshone051.jpg
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 569
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
465
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
804
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp