Hage till fånghäst

Sv: Hage till fånghäst

Gud hjälpe mig om jag inte förebygger ett till fånganfall:devil:

Var sjuk -05.

Går på gräs, men får inget kraftfoder om den inte jobbar hårt.
Bantade den innan bete o vänjde in lååångsamt.

En fångponny (fick fång jan 06) går på bete som vanligt för hon har haft föl i år så det har inte varit några problem. Får morötter när de andra får kraftfoder.
Den andra fångponnyn (fick fång maj 07) vänjs långsamt in på bete som de andra går på. Hon har green-guard på i början och sedan färre och färre timmar på dygnet och ganska snart går hon utan den. Fungerar jättebra. Hon får också morötter när de andra får kraftfoder.

Min som har varit "frisk" i 2 år nu har gått på bete med shettisarna mao vääääldigt lite bete o extra fodrats med hö.

Släppte ni ut era på gräs samma år som dom fick fång?

tenfore När friskförklarades din som fick fång i maj?

nej.

nu går han på gräs eftersom det bara finns gräshager, och för att han älskar gräs. han är dessutom barfota så det är bättre för honom. har inte vall, bara riktigt gammal mark så det är relativt karrigt naturbete.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
976
Senast: Lejd
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: Blyger
·
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några... 2
Svar
22
· Visningar
1 462
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Borlänge?
  • Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur