Hagkompis + Täcken!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 320
T

Tilla

Jag har ett STORT problem, Min hagkompis han äter på Appes täcken..

Jag köpte ett nytt täcke åt appe när han kom hit, men de är förstört nu..

Finns det något bra medel som man kan ha på täckena??

Sv: Hagkompis + Täcken!

Har också en täckesbitare i hagen och började därför smörja in täckena med antibit, finns i varianter både för textil (avtvättbart med vatten+tvål) och för stolpar/stallinredning (lite kraftigare smak). Fungerar ganska bra men tycker själv att täckena har en tendens till att kännas kladdiga.

För min häst funkade det bra att spruta på en blandning med ättiksprit och vatten och låta det torka in ett dygn. Håller inte så jättemånga dar innan det har försvunnit om det är blött ute men det var effektivt för min häst och gjorde inte täckena kladdiga.

lite beroendes på vad du har för färg på täckena, men tabasco fungerar ju annars bra! :)

anti bit har inte fungerat för mig. De enda täckena som håller här är Rambo.

jag hade samma problem och sprayade tabasco....vet inte om jag slarvade när jag sprayade eller om hästen gillade tabasco....men sönder gick täckena ändå!

Det finns ett no-bite medel för hundar som brukar säljas i djuraffärer som luktar och smakar fruktansvärt. Hjälper mkt bättre än no-bite och annat för hästar. det värsta är att det luktar så vidrigt att man knappt förmår sig smörja på det... men hästarna slutar bita.....
Kolla i din djuraffär - kommer inte ihåg vad medlet heter.

Hur reagerar hästen som ska gå med täcket på sig när man kommer med det?

På Hööks finns ett anti-bit medel för hund som man brukar spraya på inredningen i bilar för att de inte ska bita. Luktar inget men smakar pöööök. Fy satan, det sätter sig i näsan och man står och klöker en stund efteråt. Hundarna vart inte allt för glada i att bita i bilen sen :p Testa det, eftersom det inget luktar tycker jag det funkar bra.

Revies hagkompis bokstavligt äter upp hans täcken. :crazy: Har under vintern köpt tre nya täcken och så har han också totalförstört två andra. Ingen skulle verkligen tro mig, men har ett täcke som han hade på sig ute EN dag, det är flera stora hål på halvmetern där stoppning och innerdelen är helt borta också. :eek: Har låtit han gå utan täcke men då har han all päls kvar i alla fall, så är nog täckena som smakar så gott.

Har bilder på det, och det är verkligen nästan komiskt hur täckena ser ut! Som de har gått igenom en slåtterkross eller något. :mad::rofl:

Hur reagerar hästen som ska gå med täcket på sig när man kommer med det?

Nada.
Medlet torkar in, och luktar då inte. så du kan inte smeta på det och sen direkt lägga på hästen. man får vänta tills det torkat, lämpligen över natt. Men det var många år sen jag använde detta, kommer inte ihåg namnet, och vet inte om det fortfarande finns.
dock nämnde ju ngn nåt i sprayform från Hööks som låter som det fyller samma funktion.

Liknande trådar

Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
711
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 796
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 614
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka