Bukefalos 28 år!

Hagproblem

C

Celsiano

Hej!
Någon som har något tipps på hur man kan förhindra att valacker bestiger ston? Jag står i ett stall med 4 valacker (11, 18, 15 och 7år)och ett sto (4år). Av någon anledning så tycker 3 av dom att hon är väldigt atraherande och har börjat att bestiga henne. Så vi delade på flocken och satte henne med den enda valack som inte gjorde de (trodde jag ja):mad:. Här om dan kom jag på dom i hagen och i paniken så ställde jag henne själv i en hage brevid. Men de passar inte damen för hon hoppar ut ur sin hage och in till dom andra varenda dag:eek:. Nu sitter jag här i upplösnings till stånd och vet inte vad jag ska göra. Funderar på att sätta hingst staket på hennes hage men för de första så känner jag mej som en usel människa som låter en 4åring gå själv i en hage, och för de andra så är jag rätt säker på att de inte hindrar henne från att hoppa och hon då ist fastnar och gör sig illa. Vill värkligen inte flytta då de är ett bra stall där både jag och min andra häst trivs jätte bra. Sitter till och med och funderar över att köpa en sälskaps häst till henne, men jag har varken tid eller råd att ha tre hästar dessutom är stallet fullt. Har funderat på att spruta på antibit eller nått annat illa luktande på täcket så att dom inte tycker att hon luktar gått, men känns inte som ett säkert kort.
(Hennes hage ligger i anslutning till valakerna med en gång i mellan på 2meter och hon har alltid full uppsigt över dom andra + mat i hagen men de är inte så intressant.)
Någon som har något tips eller någon liknade situation? Tacksam för svar.:laugh:
 
Sv: Hagproblem

Den enda lösningen är ju att låta henne gå med andra ston, om ingen av valackerna kan låta bli henne. Helt orättvist att hon ska behöva gå ensam.
Antibit funkar troligast inte, vill de så gör de...
 
Sv: Hagproblem

Jo precis vad jag skrev. Jo o då är enda alternativet att flytta.
 

Liknande trådar

M
Ekonomi & Juridik Hej! Vi har problem med våra Fd inhyrnader. När dom flyttade till oss påpekade vi att vi ej hade något elagrigat till hagen då...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 187
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp