Bukefalos 28 år!

hagstolp ner i mark i vinter tid?HUR?

Sv: hagstolp ner i mark i vinter tid?HUR?

Kanske en sup för varje ordentligt förankrad stolpe kunde vara lockmedel för starkt folk av alla kön?
Jag hade nog skarvat med rör som ngn skrev...
 
Sv: hagstolp ner i mark i vinter tid?HUR?

Får man fråga vart i dalarna du bor? Du kasnke kan få en extra hjälpande hand om du e snäll ;)

Jag är guda snäll, har en tapper väninna som skall hjälpa mig med allt och som tack får hon vara hur mycket som helst i stallet hmm ja nästan iaf. jag bor i Malung/sälens kommun, finns det frivilliga bara kom stolpar sätts runt den 16 jan:) har jag tänkt:p
En sak vet jag ska bli såå härligt att få hem min gammel dam:)
 
Sv: hagstolp ner i mark i vinter tid?HUR?

Kanske en sup för varje ordentligt förankrad stolpe kunde vara lockmedel för starkt folk av alla kön?
Jag hade nog skarvat med rör som ngn skrev...

:angel::idea: super ide de finns allt sånt i mina skåp som jag inte drickwer smart sätt att bli av mina oönskade flaskor hwemma i skåpet de gilla jag hahaha
 
Sv: hagstolp ner i mark i vinter tid?HUR?

I februari i fjol blev jag tvungen att göra en sjukhage, så jag hyrde en betongborr från Cramo. Tror borren hade en diameter på 50 mm, vilket var den grövsta de hade. Mycket lätt och behändigt hade jag gjort 4 hål på 15 minuter.

Sambon slog ner stolparna och så hällde jag på varmvatten för att få dom att frysa fast ordentligt.
 
Sv: hagstolp ner i mark i vinter tid?HUR?

En tillfällig lösning jag har använt mig av är att ställa stolpen i en hink vatten, låta frysa, spola lite varmvatten på så att hinken lossnar, ställ stolpen på plats och häll på vatten så att isklumpen fryser fast i backen Skotta undan snös först och vattna gärna ngn mer gång, så funkar det utmärkt så läng det är kallt! En fördel är att stolpen är lätt att använda igen sen, den blir inte förstörd....

Det är lite pöligt, men funkar gör det och stolparna står stadigt!
 
Sv: hagstolp ner i mark i vinter tid?HUR?

Jag förstår inte riktigt varför du förkastade bilhjulsvarianten pga tidsbrist? Lägg ett hjul (med fälg) uppepå ett annat, sätt ner stolpen i centrumhålet - klart! Med el i staketet ska det ju inte bli någon belastning på stolparna, därav att det även fungerar med isklumps- och hinderstödsvarianterna också.

Många bra tips i denna tråden, ska sparas!
Tack allihopa!
Lotta
 
Sv: hagstolp ner i mark i vinter tid?HUR?

Jag förstår inte riktigt varför du förkastade bilhjulsvarianten pga tidsbrist? Lägg ett hjul (med fälg) uppepå ett annat, sätt ner stolpen i centrumhålet - klart! Med el i staketet ska det ju inte bli någon belastning på stolparna, därav att det även fungerar med isklumps- och hinderstödsvarianterna också.

Visst en bra ide föskasta jag pga av orsaker vilket var menat som 2 st, ett tidsprist men även inga däck svårt få tag på här runt om kring tyvärr.
Ja e glad att det komemr så många bra tips man vet ju aldrig när man behöver andra häst människors ideer och tankar
tack för alla ideer och hjälp:)
maja
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp