Hall tummarna for Lillebill *orolig*

Jillybean

Trådstartare
Ska forsoka fa tid hos vet idag for Lillebill. Han ar den minste i Cleos senaste kull, snart 5 veckor gamla. Jag markte for nagon vecka sedan att allt inte stod ratt till. De andra tva kravlade ur ladan och gick gladeligen pa upptacktsfard pa relativt stadiga ben. Lillebill bara lag i ladan och sov. De fa ganger han forsokte ga gick det bra tills han kom ut pa linoleumgolvet. Da spratt bakbenen ivag sidledes och det blev alning medelst hasning for stackarn. Nu gar han, fast mycket vingligare och osakrare pa benen an de andra tva. Om han fastnar med klorna (typ i handduken pa kokssoffan, gardinen framfor bakdorren etc) sa sitter han bara dar och jamar ynkligt tills nagon plockar ned honom. Han forsoker inte ens komma loss. Jag har ocksa markt att det ar nat skumt med hans ogon, hans pupiller ar alltid jattestora, mycket storre jamfort med syskonen som sitter bredvid (i samma ljus alltsa). De reagerar infor ljus (provade med ficklampa) men valdigt langsamt. Han ater bra och ar precis lika mullig och rar som sina syskon men jag ar radd for att det hande nat nar han foddes eller att han har en medfodd hjarnskada :( De andra tva ar bortlovade till en kompis, hon skulle egentligen ha fatt alla tre men jag tror att jag vill behalla Lillebill om det nu verkligen ar nagot fel pa honom. Finns det nagon som har nagon erfarenhet av "special needs" katter?
Ar inte sa lite orolig och ledsen, hoppas att vet ska saga att jag ar hysterisk och inbillat mig en massa saker och att Lillebill ar helt OK.
 
Kattungar utvecklas väldigt olika. Min kull på fyra var väldigt ojämna i utvecklingen. En öppnade ögonen efter fyra dagar, en väntade i nästan två veckor. En började gå vid tre veckors ålder, en annan väntade tills den var fyra-fem veckor gammal.

Mina katungar jamade ynkligt allihop när de fastnade med klorna och till en början visste de inte vad de skulle göra. På beskrivningen låter det inte som att det är något fel på Lillebill, han verkar bara vara lite senare i utvecklingen än de andra. Men det är bra att du låter en veterinär kolla på honom om du är orolig.
 
Jag hjälper dig gärna att hålla tummarna!
Jag har tyvärr inga erfarenheter av sjuka katter.Min har alltid varit friska.


/Annelie
 
En av våra kattungar va sådär i början.. va helt säker på att hon hade nån hjärnskada eller så, JÄTTEMYCKET efter sina syskon i allt, dålig kroppskontroll, skyggare än de andra... men idag (2år senare) är hon den som är vigast å snyggast å gosigast :confused:
Det är nog inget fel på lillkatten :)
 
Vad skont att hora! Har kommit underfund med att jag kanske overdriver situationen nagot sa jag har en ursakt att behalla honom :D Vet ar iaf pa semester sa jag har inte tid forrns om tva veckor. Far se vad som hander innan dess.
 
En annan av våra kattungar fick en blödning i regnbågshinnan (i ögat) när hon var 4 v gammal. Sprang ju till vet på en gång.. men de kunde inte göra så mkt.. de sa att de inte visste så mycket om så små kisseungar eftersom de så sällan får in såna.. Så spar du dina pengar, tills det verkar verkligt allvarligt...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp