Hålla danskurs

Lycanthrope

Trådstartare
Måste jag registrera företag för att hålla en eller ett par danskurser?

Beror det på inkomst och hur gör jag isåfall? :o

Sv: Hålla danskurs

Enklaste varianten är väl att ta det via ett studieförbund?

Du anmäler till t.ex Studieförbundet Vuxenskolan att du vill leda danskurs och har lokal och deltagare.

De administrerar allt, fakturerar deltagarna och du får cirkelledarlön.

Hur mycket kostar det deltagare och vad är det för lön?

Jag tänkte mest ta en symbolisk summa, tänkte börja med kurs för barn tills jag kommit i full form själv och kan hålla mer avancerade kurser igen.

Om du bara gör det i liten skala kan du skatta som inkomst av hobby i början. Redovisa att inkomster och utgifter för hobbyn på blankett T2.

Hobbyverksamhet

Hur mycket kostar det deltagare och vad är det för lön?

Jag tänkte mest ta en symbolisk summa, tänkte börja med kurs för barn tills jag kommit i full form själv och kan hålla mer avancerade kurser igen.

Kursavgifterna tas ut efter kostnad. Det ska täcka lokalhyra, ev material och din lön. Det finns också något som kallas kamratcirkel men då är det en av deltagarna som agerar ledare.

Grundkriterierna för en studiecirkel är att den ska vara tre gånger om tre studietimmar (45 min) och tid för eftertanke mellan gångerna (inte tre dagar i rad) Man kan också köra en heldag.

Bästa infon får du om du vänder dig direkt till ett studieförbund.
tex http://www.sv.se/sv/ -leta upp din kommun nere till höger.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Okej, jag måste ha glasögon. Och jag vill veta kostnad mellan tummen och pekfinger. Jag förstår att bågar är en kostnad och glaset en... 2
Svar
32
· Visningar
778
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
705
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 675
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet