Hållbarhet på Marstalls musli?

nimbo4ever

Trådstartare
Ja som rubriken lyder.. jag har en säck marstalls havrefria musli och på säcken står det ett datum., ; 2010-01-20. Har ingenaning om vad det står för men kan de vara för när muslin blir gammal? Isåfall håller den bara två veckor från de att jag köpte den :O Vad tror ni?
Hur länge håller en musli säck?¨

Tacksam för svar. :bump:

Sv: Hållbarhet på Marstalls musli?

datumet som står på säcken brukar vara tillverkningsdatum, de flesta brukar garantera hållbarheten iaf i 6 månader om det förvarats i oöppnad säck o legat torrt

Sv: Hållbarhet på Marstalls musli?

Ja som rubriken lyder.. jag har en säck marstalls havrefria musli och på säcken står det ett datum., ; 2010-01-20. Har ingenaning om vad det står för men kan de vara för när muslin blir gammal? Isåfall håller den bara två veckor från de att jag köpte den :O Vad tror ni?
Hur länge håller en musli säck?¨

Tacksam för svar. :bump:

Jag personligen brukar vara försiktig med musli eftersom den ofta är lite "fuktigare" än andra foder. Men som någon ovan skrev så är det oftast tillverkningsdatum som står på säcken. Ring företaget och fråga? Eller återförsäljaren :)

Liknande trådar

Foder & Strö Köpte soja för två(?) veckor sedan. Kollade för någon dag sedan på säcken då jag blev lite nyfiken på hur länge den skulle hålla sig. Då...
Svar
4
· Visningar
5 385
Senast: linnsan
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
29 184
Senast: lewellyn
·
Hästmänniskan Behöver andras syn på det hela för just nu sliter jag bara håret över hur jag kan känna så här... Det har väl varit i nån månad nu... 2
Svar
28
· Visningar
3 846
Senast: EmblaAsk
·
Hästmänniskan Hej! Jag är lite osäker på vart jag ska lägga tråden så moderator får gärna flytta den om den hamnat fel. Ja, som rubriken lyder har...
Svar
9
· Visningar
1 537
Senast: Ponnytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31