hållbarhet på soja

ameo

Trådstartare
Moderator
Hur var det med hållbarheten på soja?
Jag har en säck stående som jag bara tagit några kg ur. Den köptes i våras. Vågar man använda av den nu, så att den tar slut? Eller är det bara att hälla ut?
Den SER okej ut och luktar som soja brukar lukta. :)
 
Ja var det inte så att datumstämpeln skulle ändras eller nåt? För att den håller längre än 4 månader?

Om den stått svalt i somras och ser fräsch ut och luktar fräscht tror jag inte att det ska vara ngn fara!
 
Ja, om den luktar bra och ser bra ut så är det ingen fara. Jag var ju i kontakt med alla olika foderleverantörer ang detta. Dom vet om att det står datum på påsen men att det ska man inte behöva bry sig om. Dom håller på och förhandlar med olika distanser för att få bort datum på påsen. Granngårdarna vet inte ens hur det är med datum på påsarna. Men min vet det nu iaf.
Om du har din påse mörkt och kallt så håller det sig länge. Jag har nu min soja i en svart tunna. Det håller sig kanonbra nu.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Zacci
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 491
Senast: Myrten
·
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 010
Senast: Ise
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp