Hållbarhet vs pris på hjälmar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Silly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 961
S

Silly

Hur stor är skillnaden egntligen på en GPA jämfört med Euro-Lite t ex? Gör märket priset? Man ska väl kassera en hjälm efter 2-3år eller efter att den fått sig en smäll, är hållbarheten längre på de dyrare? Ska man tänka på något speciellt när man köper en ny hjälm?

Om ni har tips eller bilder på fina hjälmar me shyst säkerhet och pris får ni gärna lägga in dom :)

//Silly

Sv: Hållbarhet vs pris på hjälmar

har tyvärr inge bra svar på kavlitet osv men byter inte hjälm efter varje avramling (skulle bli dyrt:crazy: ) men efter en smäll i huvudet tror jag man ska byta hjälm, oavsett billig eller dyr.

Sv: Hållbarhet vs pris på hjälmar

Jag kasserade nyligen min hjälm efter dryga 23 års användning...samt ett otal avfallningar av min dotter där åtminstone två gånger den faktiskt rent av räddat livet på henne. Själv har jag klarat mig från avfallningar...(går mest ikull med hästen eller att någon har gått bakåt efter en stegring:angel: )...Den var inte dyr då men har alltså visat en otrolig hållbarhet. Så, när jag nu bytte köpte jag en CRW Exklusive på Hööks (den finns på Fyndtorget) för 419 spänn. Passar utmärkt, är lätt och har lite ventilation. Ser helt ok ut även om den inte har samma eleganta stuk som min gamla:smirk: ...

Visst spelar märket in allt som oftast. Man får betala dyrt för design och namn och inte alltid är det lika med bra kvalitét. Kolla med konsumentverket om det gjorts några tester...:cool:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka