Hålle en tumme eller två..

Sv: Hålle en tumme eller två..

Ja, det gör det. Saken är att deras försäkringsbolag tar även självrisk och allt för Tulla, men nu har hon som kört på henne börjat ändra sin story och tycker det är alldeles för mycket pengar att ligga ute med :cool: ÄVEN om de får tillbaka varenda öre!

Det var det jävligaste... :mad:
Så snabbt gick det att förtränga känslan av att köra över en liten oskyldig varelse för att man har bråttom alltså. Hon ska vara jävligt tacksam att det "bara" handlar om pengar för hennes del och att hunden verkar överleva.

Säg till om du vill ha nån som bränner däck utanför hennes hus nån kväll... *mutter* :mad:

Fy fan vad arg jag blir. Om det inte framgick...
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Ja, men faktiskt. Det kunde ju vara ett barn. Hon var en hårsmån från köra in i min 900kg tunga häst...

Deras försäkringsbolag tar ALLT, de behöver bar ligga ute med pengarna, och visst, det är surt, det fattar jag med. Men då får mnas vara mer uppmärksam när man kör, och köra lagligt.

Jag blir SÅ matt :(

Sen får jag prata med hennes man nu hela tiden, för hon (hon som körde på henne) vill inte prata med mig... :-/
 
Senast ändrad:
Sv: Hålle en tumme eller två..

Ja, det gör det. Saken är att deras försäkringsbolag tar även självrisk och allt för Tulla, men nu har hon som kört på henne börjat ändra sin story och tycker det är alldeles för mycket pengar att ligga ute med :cool: ÄVEN om de får tillbaka varenda öre!

Men FY FAN, hur står människan ut med sig själv?! Usch så jävla arg man blir över de som inte kan ta sitt ansvar och bara vara tacksamma över att hon inte fick dig med häst genom vindrutan eller att Tulla var ett barn... Nene, då gnälls det minsann. TVI!

Jag hade gjort allt och lite till om jag var den skyldiga i ett sånt här sammanhang, slickat rent vägen bort till Kina eller vad fan som helst. Det är ju HENNES fel! :mad:
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Sen får jag prata med hennes man nu hela tiden, för hon (hon som körde på henne) vill inte prata med mig... :-/

Jag hoppas att det är för att hon SKÄMS över sig själv, både för olyckan och snikenheten! :mad: :mad: :mad:
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Jag blir så in i h*vete förbannad på sådana människor. Alla gör misstag, men man får faktiskt ta konsekvenserna av dem! Nästa gång kanske hon kör över ett barn, vad ska hon ha för bortförklaringar då? Hon ska vara glad att hon inte fick din häst och dig genom vindrutan!

Det är inte surt att behöva ligga ute med pengarna om man får tillbaka dem när man gjort en sådan sak. Egentligen är det sjukt att man kan göra så här utan att ens behöva betala självrisken för det.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Tala om för gubben:

Antingen får jag tala med din fru ( kvinnan som körde bilen ) eller så samtalar vi inget mer alls om saken och jag polisanmäler din fru för detta ..

Gud jag blir så förbannad att jag KOKAR!
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

kl

Jag betalar, orkar inte tjaffsa mer. dock kommer jag göra en polisanmälan på henne. Men det var hennes val när de inte ville ligga ute med pengarna. (Agria kräver det, om man inte gör upp i godo)


Jag blir alldeles matt. Jag vill bara ha hem min hund.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Nämen gud så tråkigt som om det inte vore nog med bekymmer,

Hoppas jag med att hon skäms så mycket att hon inte orkar prata, för det borde hon göra:mad:
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Hon borde skämmas! :mad:
Jag var redan arg på henne som det var, för att hon kört vårdslöst och därför kört på Tulla, nu fan ska jag ta mig ett snack med dina spöken York, så ska du se att hon inte kommer få det roligt!

*arg Z* :mad:
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Nu har JAG anmält henne till Karmapolisen och de kommer inte vara nådiga, kunde de hälsa!!!
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Nåja, det är ju bara två på hela mitt hundliv som råkat ut för något så allvarligt som det här (tack och lov) :bow:

Måste vara den hälsosamma ödeskogsluften i kombination med frihet och älgkött som härdar dem :D ;)
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

vilken ärkenöt... hur kan man vara så urbota korkad?

håller tummarna för att din hund tillfrisknar snabbt och utan komplikationer!
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

vilken ärkenöt... hur kan man vara så urbota korkad?

håller tummarna för att din hund tillfrisknar snabbt och utan komplikationer!

Tack,

Ja, det kan man fråga sig. Saken är ju med att vi kom ju överens om att de skulle betala. Så ändrar de sig en fredag eftermiddag :confused: Jag sitter som inte med flera tusen på mitt vanliga konto. De hade ju iaf kunnat bestrida det tidigare så man visste. Men så vart det när hon pratade med sin man. Och det är ju inte han som råkar ut för polisanmälan så... :cool:
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

kan du direktreglera till försäkringsbolaget? vad går det loss på för egen del? kanske kan du få en faktura från djursjukhuset så du får lite mer tid på dig att betala? och hör med ditt hemförsäkringsbolag också i och med att någon annan har vållat skada på din egendom. hoppas att det löser sig!!
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

och hör med ditt hemförsäkringsbolag också i och med att någon annan har vållat skada på din egendom. !

Ah, smart!

Nej, de direktreglerar :) Det är självrisken och procentdelen som jag ligger ute med "bara" så det kommer gå loss på en 9000 idag ca. Men jag hade lite pengar löst och lånat ihop resten som de får tillbaka direkt på måndag så det löste sig. :) Sen sa faktiskt Blå stjärnan med, att skulle det gå på mer så lämnar de resten på räkning, så jag får med henne hem iaf. :love:
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Åh jag blir så glad för att det löser sig och att Tullan får komma hem.

Men jag blir sjukt förbannad på kvinnan som körde på, allvarligt hon drar hellre på sig en polisanmälan än att betala ( hon får ju tillbaka pengar ).

Vilken otroligt urbota korkad människa!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 730
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 761
Senast: cewe
·
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: LiviaFilippa
·
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 597
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp