Hålle en tumme eller två..

Sv: Hålle en tumme eller två..

Men du! Du använder väl ändå inte Tullas försäkring? För det ska gå på bilägarens försäkring.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Men du! Du använder väl ändå inte Tullas försäkring? För det ska gå på bilägarens försäkring.

jo, gjort det :( för ananrs får jag ligga ute med HELA summan, och det kan jag inte, sen gäller fortfarande 125 dagar, och sen är ju året i princip slut iaf så. :crazy:
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Omformulerar mig:

Plåt-Tulla:
Kropp av titan, vilja av stål, hjärta av renaste GULD! :love:

Jag är så jäkla imponerad av den hunden alltså!
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

jo, gjort det :( för ananrs får jag ligga ute med HELA summan, och det kan jag inte, sen gäller fortfarande 125 dagar, och sen är ju året i princip slut iaf så. :crazy:

Där borde du kunna få ditt försäkringsbolag att göra en anmälan mot bilägarens försäkringsbolag. Egentligen ska ditt försäkringsbolag vägra betala ut, när det är ett annat bolag som är ansvarigt.
Så slipper du kanske stå med lika mycket jobb och skit. Fy fan för att behöva ta itu med nåt sånt också, när du bara ska behöva tänka på en sak och det är din hund!
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

jo precis. Har iaf skickat in skadeanmälan och polisanmälan till Agria med, så försäkringsbolagen ska göra upp nu. så jag ska höra på måndag hur det ligger till med det.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Hon har iaf klarat sig med spricka i skallbenet, hjärnskakning spräckt trumhinna, brutna revben, frakturer i vänster fram och bog, söndertrasade ledband, muskelfästen, ligament osv. Utöver det sår, skrapsår, blåslagen och svullen (De kunde inte gipsa henne förrän igår pga svullnaderna)

Min lilla skrutta, tycker inte ens hon ser så påverkad ut på bilderna:

DSC01411.jpg

DSC01412-1.jpg

DSC01418.jpg

DSC01414.jpg
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Å H HE R R E G U D........... :eek:

Nu snurrar det i huvudet på mig. Tanken på att stå där i diket med en hund som precis gjort en sån luftresa och har så många skador... *bleknar*
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Lillskruttan :love:

Hon ser dock nästan oförskämt pigg ut med tanke på skadorna :eek:
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Men åhh lilla Tullaskrutt..

Så skönt att hon fått komma hem nu under helgen på lite Permis, det kommer göra henne gott!

KRAM
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Men kära lilla vovven då:love:.

Så skönt för både henne och dig att hon får komma hem lite under helgen.

Ett mirakel att hon klarat sig.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Hon ser dock nästan oförskämt pigg ut med tanke på skadorna :eek:

Men eller hur!

Och hon har morrat på Kimi en gång när han försökte sno hennes korvbit :love: Och hoppat fram här på bakbenen i princip, men det gick det med :laugh: Hon tyckte hon kunde hoppa upp i soffan, det tyckte dock inte matte :cool:

Skogstrollet; Jag blir rätt saklig i sånna situationer, sen skrek Tulla så när hon landat och då hann jag tänka att när Barn skadar sig är det ju bra att de skriker då lever de, mycket värre om de bara är tysta.

Så tänkte bara att lever gör hon ju då! Så jag tog nr och förarens namn och tog tulla och sprang till stallet, slängde av grejerna på hästen och sa till honom " ehhh... Gå i n i hagen Buster!" Så GÖR hästskrället det :D

Trodde ärligt talat inte hon skulle klara sig. Det var ju vänster fram som syntes riktigt illa, ( halva benet stod ut, sen stod det i 90 graders vinkel åt fel håll) men jag trodde ju definitivt hon skulle ha massiva inre blödningar eller så. :crazy: Men hon hade då "traumatiska frakturer och luxationer" (stavning?) istället :crazy:

Cala; Ja, hon börjar redan få lite energi tillbaka!

Mysgrisen: Ja, ett under! :love: och att hon bara hade de skadorna hon hade ändå!
 
Senast ändrad:
Sv: Hålle en tumme eller två..

Har tänkt på er och hur det har gått sen jag lästetråden sist. Blir glad att komma in och läsa att hon klarade sig. Det är verkligen en mirakelhund du har med änglavakt och en stark vilja att leva. Så mycket skador och redan på bättringsväg, jätteskönt att läsa. Önskar er all lycka till och hoppas hon återhämtar sig helt fort.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

*pustar lite* men herre gud vilken tuff liten jycke du har!!! :bow: Tapper tjej! O gott o se att hon ser piggelin ut trotts allt... det ar krut i din lilla!

Och du.. det ar f*n krut i dig med! :bow:
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Och hon har morrat på Kimi en gång när han försökte sno hennes korvbit :love: Och hoppat fram här på bakbenen i princip, men det gick det med :laugh: Hon tyckte hon kunde hoppa upp i soffan, det tyckte dock inte matte :cool:

Ödeskogshundar förgås (tack och lov) inte så lätt och definitivt inte utan en rejäl fight :D

*Kram, både till Tullan & dig :love: *
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Alltså.. jag finner inga ord... Vilken jäkla hund det där måste vara.. Så många skador...
Jag hoppas att allt går finfint åt rätt håll och snabbt nu :laugh:
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

*pustar lite* men herre gud vilken tuff liten jycke du har!!! :bow: Tapper tjej! O gott o se att hon ser piggelin ut trotts allt... det ar krut i din lilla!

Och du.. det ar f*n krut i dig med! :bow:

Tack! :laugh:

Ja, visst är hon! .love:

Jappisen: Tack!!

Gnist: Men eller hur. :D

Tack!

Red_Chili: Hon är en riktig fighter!


Edit; Hehe, mm, nu har man en fighter som ligger och skakar under köksbordet. Varför? Jo, för man sitter och kollar på det bästa ut parlamentet, och det ENDA i princip hon är rädd för är plinget när det är tips från coachen.... jisses.

hon har blivit påkörd av en bil och spenderat en vecka på sjukhus, men det där jäkla plinget DET kan man tydligen dö av... suck :p
 
Senast ändrad:
Sv: Hålle en tumme eller två..

Men herregud!!! Din hund har änglavakt. Helt fantastiskt att hon lever, hoppas hon ska repa sig snabbt!
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Fast jag har aldrig hört något skrika så som min hund (samma ras) gjorde när hon blev överkörd och hon dog ju på väg till djursjukhuset i bilen, massiva inre blödningar. Tulla hade verkligen änglavakt och glada är vi för det.

Angående pling på parlamentet: Du ska se, Yorkie, att hon bara låtsas. Nu när hon känner sig lite piggare, så kan hon ju inte leka Stål-Tulla längre, då kommer ingen sympati gratis, utan då får man låtsas vara liten skrajhund ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 736
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 761
Senast: cewe
·
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: LiviaFilippa
·
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 597
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp