Inte läst hela tråden, så om mitt inlägg verkar "out of the blue" så är det högst troligen därför
Men, generellt angående hälsa, så kan jag bara säga hur det är för mig. Jag mår MYCKET bättre nu med 2 hästar, 2 hundar och den fysisk aktivitet det innebär, och försöka äta vettig frukost - lunch - middag men inte alltid lyckas med det och det är helt okej, än vad jag gjorde när jag hade 4 hästar, 2 hundar och dessutom sprang minst 4 dagar i veckan, gick långpromenad helst varje kväll, körde styrkeövningar hemma varannan dag (minst) och var skitpetig med vad jag åt. Fast jag enligt "hälsohetsnormen" var så mycket hälsosammare då, fy fan hur jag mådde
Nu får jag friskluft varje dag, jag kommer ut i skogen med hundar och hästar. Jag gör saker jag tycker är kul och har ändå tid och ork över till lite annat också. Jag kan liksom njuta av att pyssla i stallet, det gick inte förr när det var så många måsten som skulle hinnas med för att "vara hälsosam".
Det är möjligt att jag är lite rundare nu än jag var då (jag har inte vägt mig på... några år är det nog nu) men min hälsa, både den fysiska och den psykiska faktiskt, är SÅ mycket bättre.
Jag tror inte jag påverkar så mycket negativt heller i sociala medier osv, försöker tänka väldigt medvetet kring vad jag lägger upp t.ex. på instagram (inte för att jag har så jättemånga följare, men ändå

) och fokuserar mer på hur saker får mig att MÅ istället för att fokusera på vad jag GÖR.
Typ, hellre berätta att en mysig skrittur barbacka och andas var precis vad jag behövde efter att ha mått skit, istället för att berätta att jag gjorde en nyttig lunch just den dagen eller nåt annat "duktigt". Jag lägger överlag inte upp saker om att "göra nåt duktigt/nyttigt/hälsosamt" gällande mig själv. Är det sånt så är det en häst eller hund som gjort nåt duktigt/nyttigt/hälsosamt (fast jag skriver inget om deras vikt, kropp, utseende osv heller utan isåfall ett specifikt träningspass och vilken känsla det gav...)