Halsband med namn/nummer

YaHilweh

Trådstartare
Har ni tips på vart jag får tag i ett halsband där hundens namn + mitt telefonnummer får rum?
Vi flyttar in i hus i sommar och där kommer hundens tt vara lös på ett helt annat sätt än vad hon kan vara här i stan. Därför har vi kommit fram till att ett halsband med hennes namn och vårt telefonnummer är en bra grej ifall hon skulle försvinna när vi är ouppmärksamma.

Vart får man tag på sådana? Eller vad har ni för halsband med uppgifter som kopplas till ägare/hund ifan denna försvinner?
 
Jag har ID-tags till mina, alltså metallbrickor som sätts fast i halsbandet. Inköpt på den lokala djuraffären. Hundens namn och mitt mobilnummer står på dem. Kostar ungefär 100:-
Sen är de ju självklart chippade också, om halsbandet skulle ramla av på något sätt.
 
ID-tags är väl enklast och billigast, men jag tycker Dafnedesign gör grymt snygga namnhalsband annars :)
 
Här kör vi på ID-tags. Vill man köra på sele så såg jag att Hurttas nya active-sele har plats att skriva namn och telefonnummer på insidan av bröstplattan.
 
Jag har katthalsband där det går att skriva in telefonnummer på en.. eh... lapp? :p det har säkehetsspänne också som går upp om hunden fastnar i något. Nackdelen är väl bara att halsbandet som störst är ca 32cm och jag har inte sett något större, men för salukitikar fungerar det bra :D
 
Skriver aldrig hundens namn, men mitt telefonnummer står med svart spritpenna på alla selar/halsband.
 
När vi jagar har jag ett billigt reflexhalsband med resår som jag skrivit numret tydligt på utsidan, ifall hunden av någon anledning inte skulle gå att fånga så syns det på några meters håll. Det är min enklaste lösning! Och dessutom ganska säkert eftersom det lossnar enkelt om hunden skulle fastna.

MEN det absolut viktigaste av allt - att hunden är chippad och det finns AKTUELLA kontaktuppgifter registrerade på Jordbruksverkets hemsida. Hittas en bortsprungen hund kollas chippet oftast väldigt snabbt hos polis eller veterinär och då är det väldigt viktigt att ägaren faktiskt är registrerad.
 
Hundens namn skulle jag aldrig skriva i/på halsbandet. Det är så lätt att en oärlig person kollar in namnet och sen kallar in hunden i ett obevakat ögonblick. Däremot kan telefonnr o adress inkl land vara bra speciellt om hunden är öronmärkt och det är lite otydligt. Annars kollas ju chippet både snabbt o lätt som andra redan sagt.
 
Chippad det är hon, så det är minsta problemet. :)

Ska titta på namntags, vi hade sele till henne förut men när hon springer lös trivs hon bättre i halsband. Därför vill vi ha halsband, ska köpa ett med mycket reflex är planen, så hon syns väl i vinter.

Tack för svaren :)
 
Googla på Minx design.
Kan du få halsbandet exakt hur du vill ha det med tryck.

Jag har minx-halsband med hundarnas namn tryckta på halsbandet samt en fastsatt dogtag med telefonnummer till mig och sambon.
 
Hundens namn skulle jag aldrig skriva i/på halsbandet. Det är så lätt att en oärlig person kollar in namnet och sen kallar in hunden i ett obevakat ögonblick. Däremot kan telefonnr o adress inkl land vara bra speciellt om hunden är öronmärkt och det är lite otydligt. Annars kollas ju chippet både snabbt o lätt som andra redan sagt.

Där jag bor, står det i de kommunala föreskrifterna att för att hund ska bära halsband med hundens namn och telefonnummer till ägaren, lättillgängligt.

Mina är helt ointresserade av att främmande kallar på dem. Grannskapets barn vet vad alla hundar heter och ropar efter dem för jämnan. Rätt skönt.
 
Jag har också från Minx Design, dock bara med namn :) Tror dock att hon har beställningsstopp nu.

När vi jagar har jag som @squarepants ett billigt reflexhalsband med telefonnumret skrivet med spritpenna, eller så har hon sin vildsvinsväst som har numret både skrivet och broderat.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 766
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Senast: Sasse
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 679
Senast: KesoNeso
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 452
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp