Halsbandsstorlek?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Chebban98
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 860
C

Chebban98

Har hittat ett jättefint halsband som jag vill köpa till min framtida hund :angel: hihi men jag har bara en undran, vilken storlek på halsband tror ni en Shetland Sheepdog har?
Ska skaffa en om ca ett år, så jag sitter o planerar o drömmer för fullt ;)

Sv: Halsbandsstorlek?

Jaa, du! och varför inte fråga mig:angel:
Har ett halvstryp till Wilma och "tygdelen" är 26 cm och då är det ändå lite stort för henne, beror ju på hur stor sheltien blir också :angel:

hihi, tog förgivet att du troligtvis skulle svara ;)
och tack :) så typ 30 max då? :d

Japp, det blir bra om det är ett halvstryp, sedan som sagt beror det ju på om Sheltien kommer att bli liten eller stor, mankhöjden varierar väldigt i denna ras, en del kanske bara blir 30 cm medan andra kan bli ända upp till 50 cm.
Wilma är gränsfall, hon är 38 cm, och på tik är det 33-38 cm som gäller och för hanar 35-40cm.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 718
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 621
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
857
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 603
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka