T
Trampe
Var med en kompis i stallet häromdan och hon hade nyligen införskaffat sig en halsförlängare (köpt på Börjes, vanlig snodd) som hon ville prova då hon skulle tömköra/longera sin nya häst (f.d travare som kommer direkt från banan). När vi skulle prova sätta fast den då hästen var uppvärmd så kändes den nästan för liten, den drog ganska mkt i pållens lilla mun och då är hon ändå inte så stor, smäcker modell strax över 160 cm. Men det kanske de ska göra? Det är lixom det som är vitsen? Men hon fick allt dra ihop sig bra mycket för att snodden skulle sluta spänna. Hästen är ju iochförsig inte van vid att kröka så värst på nacken, springer gärna med lång hals. Det är väl därför min kompis vill visa hästen lite vägen med snodden antar jag (?).
Så till min fråga: Finns de i olika storlek eller? Nån som har snodd från börjes, känner ni igen detta? Ska jag rekommendera henne att försöka töja den lite om hon nu vill använda den eller ska den dra så?
Jag har aldrig använt nån på mina hästar så jag kan inte direkt råda henne till nåt... Är inte bekant i ämnet...
Tacksam för all hjälp!!!
Så till min fråga: Finns de i olika storlek eller? Nån som har snodd från börjes, känner ni igen detta? Ska jag rekommendera henne att försöka töja den lite om hon nu vill använda den eller ska den dra så?
Jag har aldrig använt nån på mina hästar så jag kan inte direkt råda henne till nåt... Är inte bekant i ämnet...
Tacksam för all hjälp!!!