Halsproblem

Netted

Trådstartare
Jag ville mest höra mig för om det är någon som har känt liknande eller har några goda råd.

Just nu är jag bara så trött på att inte känna mig frisk. Det hela kanske började för ett par månader sedan då jag blev riktigt förkyld, med feber och allt. Ca en månad efter det fick jag något som jag trodde var halsfluss - vita beläggningar i halsen, något som såg ut mer som en blåsa på vänstra sidan av halsen, feber och extrem halsont. Lite täppt i näsan (som jag ofta är) men inte förkyld på det "vanliga viset". Det värsta var under helgen så jag tog mig aldrig till läkaren då det kändes onödigt. 1-2 veckor efter "tillfrisknandet" fick jag samma halsont igen. Kikade i halsen och beläggningarna och nån "blåsa" fanns kvar. Det halsonda varade 1-2 dagar och gick över. Nu runt en vecka senare så kom det tillbaka.

Och det är ju inte bara det halsonda, jag känner mig riktigt matt och trött. Liksom sjuk i kroppen, som att det är något i kroppen som inte släpper.

Var hos läkaren idag som kollade lite snabbt i halsen och sa "det är nog ett virus, inget vi kan göra mer åt". Det kanske tog max 10 minuter. Pratade med en sjuksköterska som vi ringer till vid sjukanmälan på jobbet & hon tyckte det var helt galet att hon inte tog några tester. Så jag började tänka efter och ja, efter att ha haft beläggningar i ca 4 veckor och problem till och från så känns det kanske lite angeläget att ta tester? Idag upptäckte jag att jag fått nån beläggning även uppe i framkanten av gommen. När jag kikar tycker jag även att jag ser lite gul ut (och rött irriterat ner mot halsen då såklart).

Jag är inte jättesjuk, nej.. men trött och MATT och när det här halsonda kommer tillbaka känner jag mig extra dålig. Det blir jobbigt att vara hemma från jobbet och inte orka med vardagen ordentligt för att man aldrig blir frisk.

Någon som känner igen sig? Det kanske är jättelöjligt att fråga om här, kanske är jag vek, men jag är inte den som brukar vara sjuk så ofta som jag varit detta året så jag är absolut inte van vid detta.
 
Sv: Halsproblem

Nej! De har inte tagit några prover alls. Är det inte ett litet konstigt sätt för allergi att yttra sig?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 205
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 983
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 246
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 726
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp