halt i vilket bakben? (eller framben?)

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare BeastieBabe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 789
B

BeastieBabe

i vänstergaloppen sträcker han fram det inre benet, i högergaloppen så knycker han till med det inre benet och sätter ner det lite tidigare.. det ser ut på huvudet som att hältan kommer ifrån bakdelen.. men vilket ben är det som gör ont?

jag frågar mest för att jag själv fått hjärnsläpp.. :p

Sv: halt i vilket bakben? (eller framben?)

Man söker alltid diganoalt, alltså höger bak och vänster fram samt vänster bak och höger fram.

jo, men när höger baks steg är förkortat och ryckigt vid nerslag.. vilket ben är det då hästen är halt i?

BeastieBabe skrev:
jo, men när höger baks steg är förkortat och ryckigt vid nerslag.. vilket ben är det då hästen är halt i?

Sekundärt vänster fram, men orsaken verkar sitta i höger bak.

okai.. tack så mycket för svaret :bow:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 253
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 126
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 383
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Surkål