Halt katt/torra trampdynor?

Kratus

Trådstartare
Tyko kom inhaltande häromdagen igen. :( Men han har inga svullnader eller synliga sår någonstans den här gången. Däremot så har han väldigt torra trampdynor och lite sprickor. :crazy:

Nån som har nått tips på vad man kan göra? Nån bra salva som man kan smörja in trampdynorna med, som han inte slickar upp på en gång? :angel:

:bow:

Sv: Halt katt/torra trampdynor?

Smörja kan man göra med vaselin, säkerligen Nivea och lyspyl och liknande också som vi har på läpparna. Jag vet att jag använde ringblommesalva till mina ett tag, helt ofarlig.
Strunta i om han slickar i sig salvan, försök gno in det mesta så huden hinner ta åt sig. Problemet med utekatter (vilket han är gissar jag?) är väl att deras trampdynor ofta är rätt hårda men det kanske inte spelar så stor roll.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 467
Senast: cassiopeja
·
J
Hästvård Blev väääldigt långt men hoppas på att nån kanske kan läsa de och se om dom kan hjälpa :) Mitt sto fick lite små sår 10/10 förra... 2
Svar
21
· Visningar
5 853
Senast: Ponylove
·
Katthälsa Länge sen nu, men ni kanske minns att Abbie haft problem med sina ögon en längre tid. Vi flyttade i mars och sen dess har det blivit... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
16 186
E
Hästvård Idag hälsade jag på min häst som står hos en vän i väntan på försäljning. Jag fann henne i hagen ståendes, hon brukar annars komma fram...
Svar
15
· Visningar
3 044
Senast: Tarantino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka