Halt katt/torra trampdynor?

Kratus

Trådstartare
Tyko kom inhaltande häromdagen igen. :( Men han har inga svullnader eller synliga sår någonstans den här gången. Däremot så har han väldigt torra trampdynor och lite sprickor. :crazy:

Nån som har nått tips på vad man kan göra? Nån bra salva som man kan smörja in trampdynorna med, som han inte slickar upp på en gång? :angel:


:bow:
 
Sv: Halt katt/torra trampdynor?

Smörja kan man göra med vaselin, säkerligen Nivea och lyspyl och liknande också som vi har på läpparna. Jag vet att jag använde ringblommesalva till mina ett tag, helt ofarlig.
Strunta i om han slickar i sig salvan, försök gno in det mesta så huden hinner ta åt sig. Problemet med utekatter (vilket han är gissar jag?) är väl att deras trampdynor ofta är rätt hårda men det kanske inte spelar så stor roll.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, har en katt som heter Charles, han blir 2 år detta år, när man tog in han så var hans hälsa på top. Dock så fick han ett hornhinne...
Svar
6
· Visningar
982
Senast: MissFideli
·
Äldre För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd. Citerade ett gäng inlägg från tråden...
2
Svar
29
· Visningar
2 193
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 225
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej alla kloka! Som rubriken lyder så har min hund problem med torra trampdynor som spricker. Jag har provat flera olika salvor...
Svar
15
· Visningar
20 197
Senast: Sorelli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp