Halt och svullen

S

Skrauti

Hittade min häst halt och svullen i hagen idag. Fick tipset att kyla benet med kallvatten i 20 minuter. Svullnaden gick ner lite och han får nu vila och har fått stödbandage av dem som kvällsfodrar för att han inte riktigt orkade stå på benet ( :bow: tack för det :bow: ). Finns det något mer man kan göra än att bara kyla med vatten och vänta? Kan man använda nån slags liniment eller kylsalva eller nått?
 
Sv: Halt och svullen

Isbalsam ger en mkt bra kyleffekt. Finns i hästsportaffärer och ibland på Granngården.
 
Sv: Halt och svullen

Isbalsam har absolut bästa effekt men får ABSOLUT inte täckas!
Inte med lindor, stödbandage eller nåt sånt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För 2 veckor sen hittade jag min häst lite svullen/gallig på insidan av sitt ena framben. Svullnaden är mjuk och bara ytterst liten...
Svar
7
· Visningar
915
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Har en häst på 20 år som var diffust halt under längre tid, har inte blivit riden på länge pga dessa problem utan endast...
Svar
0
· Visningar
588
Senast: Emmsan88
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·
Hästvård Min treåring kom igår in med en KRAFTIGT svullen has. Han är halt, något varm men inte märkbart öm vid beröring. Inga som helst sår...
2
Svar
28
· Visningar
3 317
Senast: jakobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp