Halva steg...

Polly_Mulle

Trådstartare
Jag har frågat förr, men jag har aldrig fått ett svar som jag är nöjd med. Många pratar om att de rider halva steg så därför borde många kunna tala om för mig vad halva steg är, eller hur? För man sitter väl inte och rider något man inte vet vad det är?
Gärna bild, eller ännu hellre videosnutt...

Sv: Halva steg...

För mig är halva steg piaff i framåtridning, alltså hästen trampar och sätter sig men går framåt. Jag skall ju erkänna att det inte är många jag sett på tävlingsbanan som utför en stillastående piaff utan dom går ganska mycket framåt tja halva steg :idea:

Korta, samlade eleverade steg som ännu inte har piaffens elller passagens kvalitet och samling. Det är halva steg för mig.

tack, då närmar vi oss en förklaring som jag kan godta. Senast jag frågade fick jag ett svar som jag godtog och det var Anttis svar som tyckte att det såg ut som westernhogg utan bärighet, men han var den ende som preciserade sig.
Bild?

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 548
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
757
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 756
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
895
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka