Bukefalos 28 år!

Hamburgerhaket som serverar häst

Sv: Hamburgerhaket som serverar häst

Vad bra att det äts mer hästkött. Synd bara att det ej sker på ofta i Sverige.
Uppfödning för slakt skulle jag inte kunna ägna mig åt, men då hästen av någon anledning avlivas, ser jag inget fel i att den blir till mat. Anser att det är slöseri att gräva ner/bränna så många kilo kött. Hade vi i Sverige ätit de hästar som avlivas, hade behovet att slaktnöt kunnat minska!

Gräva ner en häst, för att föda upp en kalv eller ko för att slakta och äta i stället. Logiskt?
 
Sv: Hamburgerhaket som serverar häst

Jag skulle aldrig kunna låta min häst gå till livsmedelsproduktion pga. sentimentala skäl, men att andra gör det ser jag inga problem med, tvärtom. Vore även bra om efterfrågan på hästkött steg.
 
Sv: Hamburgerhaket som serverar häst

Själv äter jag nog helst inte häst, men det är ju inget problem om andra gör det. Jag vill nog inte heller se hästfarmar bara för kött. Sånt leder ofta till dåliga förhållanden för djuren.
 
Sv: Hamburgerhaket som serverar häst

Jag skulle inte kunna äta hästkött efter som man har sån nära relation till dom. DEt blir nästan som att äta en människa :crazy:
 
Sv: Hamburgerhaket som serverar häst

det är ofta som hästkött serveras på resturanger, då det är fint och mört. Går ofta under namnet "oxfile´".
Tycker oxå det är bra om häst används som livsmedel men att äta en häst som jag känner tror ja inte att ja klarar, men ja skulle inte kunna äta en kalv som ja kännt på samma sätt som ja känner mina hästar heller.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En tragisk händelse inledde onsdagens travtävlingar från huvudstadsbanan Solvalla. Stefan Melanders häst Fatimas Future föll ihop i...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I jakten på guld i laghoppningen hade Malin Baryard-Johnsson och hästen Cue Channa en riktig mardrömsrunda och tvingades bryta. Men...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När norrskenet spelade upp en vacker scen vid Isabells gård bestämde hon sig för att ge sig ut och fota – med hästen Årvar i förgrunden...
Svar
0
· Visningar
271
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tillsammans har det svenska hopplaget redan gjort tio OS. Tre av dem red i silverlaget i Aten 2004. Men hästarna är gröna. Malin...
Svar
0
· Visningar
306
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp