Hampaströ.

Digbil

Trådstartare
Hur fungerar hampaströ jämfört med kutterspån. Är uppsugningsförmågan bättre eller sämre? Är det lika flygigt och hur blir strölagret (stadigt,/mjukt)?

Funderar på att skaffa en bal och lägga i transporten istället för kutterspån då jag inte är så förtjust i det. I boxen har jag torv och halmpellets och det är lite knöligt att ha i finkan.

Sv: Hampaströ.

Nu har jag inte ett rakt svar på din fråga, men det kanske kan ge en ledtråd i alla fall.

Jag har torv i min box som jag försökt göra bädd av men jag är inte nöjd eftersom det gärna fryser ihop och blir stenhårt. Så jag köpte hampaströ, eller lättviktsströ som det stod på påsen, och blandade med.
Nu får jag inte ha så mkt som jag egentligen skulle vilja eftersom det är sagt att vi ska ha torv (så det här svaret är inte alls det du vill ha egentligen) men jag är i alla fall jättenöjd.

Hampatröet ligger still på golvet, det är lätt att mocka och ser ljust och trevligt ut.
Dessutom fastnar det inte lika mkt hampa i svansen som om man har spån.
Uppsugningsförmägan vågar jag inte riktigt uttala mig om eftersom jag har torv också.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 218
Senast: Sasse
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 801
Senast: Ajda
·
Dressyr Frågar åt en vän då jag inte är helt bestämd själv över vad problemet kan vara och känner att jag inte kan ge så bra råd. Alltid svårt...
Svar
10
· Visningar
1 872
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka