Hamsterfrågor...

FannyN

Trådstartare
Vi ska utöka djurbeståndet igen,den här gången ska vi utöka familjen med en hamster.
Vi vill ha en så kelig och tam som möjligt. Vilken ras passar bäst då? Och vilket kön?
Väldigt tacksam för lite råd.

Senast ändrad:
Sv: Hamsterfrågor...

Art snarare ;) Men guldhamster är nog kanske att rekomendera. Kön spelar ingen roll men guldhamsterhonor kan lukta lite när de löper fast det är något som är induviduellt. Fördelen med dvärghamstrar är att du (oftast) kan ha flera i samma bur så att de har sällskap av varandra om man är en sådan som tycker att alla djur ska ha sällskap :p

Jag röstar på en guldhamster, hane från en uppfödare!

Våra två älsklingar:love:

IMG_0192.jpg

IMG_2173.jpg

Den sorts hamster jag har bäst och mest erfarenhet av är rysk vintervit (även kallad sibirisk).
Har hört att hanar är trevligare än honor, men det ska jag lämna osagt.

En guldhamster röstar jag för, gärna en som är uppfödd hos en uppfödare som Mysgrisens.

Honorna är svårare att få tama än hanarna och dessutom luktar dom APA när dom brunstar.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
175
Senast: Sryoqwe
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: Bison
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
1 343
Senast: Luff
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 588
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka