Hamstergalen...

J

Jozephin

Ja jag har blivit hamstertokig! Eller galen! Eller ja.
Jag såg värsta gulliga hamstern idag i zooaffären. Och jag var helt enkelt tvungen att köpa den. Jag som sa att jag inte skulle köpa från zooaffärer nåt mer. TJI fick jag!
Tihi! Chili heter underverket... :love:

Jag kan inget om färger, inte mycket i alla fall... men jag gissar på att det är nån dominant spot av nåt slag. Vad tror ni? Eller är jag helt ute och cyklar?

chili3.jpg


chili1.jpg


chili2.jpg
 
Sv: Hamstergalen...

faktiskt en av de sötaste hamstrarna jag sett, ser väldigt pigg och glad ut :D kan inget om hamstrar annars.. *hästmänniska*
 
Sv: Hamstergalen...

Ja han verkar himla pigg och glad faktiskt. Men han var jätterädd när jag skulle flytta över honom till buren. ja han är supergullig verkligen!
 
Sv: Hamstergalen...

Sööötnooos... vill oxå ha burdjur.. men någon hemma säger bestämt NEJ... funderar på att smyga in en råtta eller hamster när han inte kollar =)
 
Sv: Hamstergalen...

Kul att du skaffat hamster *tummen upp* ;) . Det är roliga djur! Har själv två stycken.. dock ej tillsammans. Bråkar då, två hanar.

Härlig färg den hade! Har nog aldrig sett nån med den färgen! :cool: :)
 
Sv: Hamstergalen...

Välkommen i gänget!

Men vilken vacker färg h*n har :love: Har själv en långhårig guldhamster som jag har haft hemma i en vecka på fredag!
 
Sv: Hamstergalen...

Svart dominant spot är han :love:
Sådan har jag också haft.
Just nu har jag en normalfärgad dominant spot som är 2 år om någon månad eller två :cool:
Zooinköpt dessutom men hemmauppfödd av en av dom som jobbade i affären. Dessutom helt lyriska när jag kunde hamsterfärger och drog runt mig bland hamstrarna i affären så jag kunde tala om vad för färger hamstrarna hade :D
 
Sv: Hamstergalen...

Alltså jag har köpt en till. Har en liten Curry sen innan.
Fast i annan bur såklart. ;)


Här är Curry:
curry4.jpg


Har haft Curry i en månad typ.
 
Sv: Hamstergalen...

Hehe, men jag tycker att han mest är vit. Alltså han är som en dalmatiner, vit undertill med svart spottar... men det heter kanske svart dominant spot ändå.. elelr ja det gör det säkert eftersom du säger det. Litar på dig. :D

Ja alltså tänk om dom vore såna i alla djuraffärer. Där jag köpte Chili är dom såna besservissers så man spyr på det. Så tar man reda på om det dom sagt stämmer eller ej, i 9 fall av 10 är det oftast något dom kommit på själva. :smirk:

Är dom ovaniga? Svart dominant spot?
 
Sv: Hamstergalen...

Ne guldhamstrar är inte så smart att sätta ihop.
Dom är solitära djur om jag inte minns fel.

JA det blir min 16 hamster så, fast jag har ju bara 2 hemma nu. :) Duger gott så länge.
 
Sv: Hamstergalen...

Ja du han ligger på min toplista med faktiskt. Får hoppas han går att tämja med bara, nä mend et skall nog inte vara några problem. :bump:
 
Sv: Hamstergalen...

Ovanliga är dom inte men inte jättevanliga heller.
Din är övertecknad dominant spot dvs har för mycket vitt i då den enligt standarn skall vara ett färgat djur med vita fläckar.
Dalmantiner finns inget som heter hos hamstrar.

Med mig funkar inte något "så här och så här skall du göra" då jag har större kunskap om både hamstrar och marsvin än många som jobbar på zoo. Det är kunskaper man inte kan läsa sig till genom böcker utan lär sig av dom som verkligen kan detta om dessa djur.
Tyvärr har den person som kunde mest om hamstrar nyligen gått bort i cancer :cry: men vi försöker att förvalta hennes kunskap som hon delat med sig genom åren.
 
Sv: Hamstergalen...

Jag menade förstås att han hade päls som en dalmatiner hund. ;) Samma färgsättning.
Okej men är det inte godkänt om man tex vill ställa ut eller hur funkar det? Är han för vit då eller?

Jag frågade han i djuraffären och han sa att den kallades dalmatinerfärgad. Fel ytterligare en gång då alltså. För jag frågasatte själva ordet på färgen så att säga.

Usch vad jobbigt. Är alltid jobbigt när någon går bort. :(
 
Sv: Hamstergalen...

Snäll verkar han vara. Men tam? Nej, det förväntar jag mig inte av en zoohamster. Men han kommer bli så snart jag kan börja pyssla med honom. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Förlåt att dethär nog inte blir så bra skrivet. Men som ni kanske vet så är jag ihop med en kille som jag kallar för T. Och han är min...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 696
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 291
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 254
Senast: Nepenthe
·
Däggdjur Har vi lite hamsterfolk kvar på buke tro? Jag gick och blev med dvärghamster för några dagar sen :) Väldigt spontant och oplanerat köp...
2
Svar
27
· Visningar
1 984
Senast: gul_zebra
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp