Hämta häst nästa helg

C

CarolineNSV

Pratade just med ägaren och V.besiktningen hade gått bra. Vi ska hämta honom nästa helg! :bow:

Nu är det så att jag dör nästan av nervositet, frågorna bara väller upp... Det känns extra nervöst för att det var senast 2004 jag hade egna hästar. Man känner sig ringrostig trots att allt sitter i ryggmärgen.
Jag kan inte ta mig till någonting, får snart ingen luft...

vad gör jag för att lugna mig själv? :bump:
någon mer därute i liknande situation? :idea:

Sv: Hämta häst nästa helg

Hej, vi ska oxå köpa en häst, var o tittade på den förra veckan, jättefin det klicka direkt både för mig o min dotter :), jag är oxå ringrostig, har ridit och haft med hästar att göra när jag var yngre så är lite av en nybörjare igen känns det som.Vi får hem honom någon gång i mitten - slutet av juni.

En fråga; vad kostar en vetrinärbesikning? vet inte om vi ska göra det innan han kommer lr när vi ska köpa honom, vi har turen att få ha honom på foder ett bra tag så att vi ser att allt fungerar..pirrigt som bara den..

Häromkirng kostar en bestikting en tusenlapp ungefär..

Ja allt är så nervöst! Man tänker att allt ska gå åt pipan! Men jag tror det löser sig när hästen väl är på plats - man oroar sig för mycket! ;) Vad är det för häst? Nyfiken :)

Det kunde variera från kanske 1500-2000 beroende på hur långt det var att åka för veterinären där hästen står.

Det är en omskolad travare 12år 165 cm som aldrig varit startad, står hos en tjej som är väldigt duktig i dressyr, väldigt fina steg och lätt att rida i form, väldigt välmusklad och jättefin helt enkelt, vi längtar så tills han kommer..

Förstår det! :) Det är väldigt trevliga hästar tycker jag!

Lyckans dig som snart får hem hästen, vad är det för ras, kön, nyfiken :)

En Nordsvensk(!) vallack 6 år. När jag var ute o titta på hästar så hade jag absolut ingen aning vad jag ville ha för ras, bara nordsvensk i baktanken... Jag sökte en riktig kompis! Och det klickade direkt! :) Det är han på min bild på profilen ;)

Jättefin!! kul när det stämmer sådär direkt, jag trodde inte alls vi skulle fastna för den första vi tittade på, men så blev det :) han är så otroligt fin att rida, vi blev så glatt överraskade! sen åkte vi väligt långt från örebro till götene sen vidare ner till värnamo där hästen står.

Vi bor just nu i örebro, men vi ska flytta till min pojkvän i götene, vi kommer att ha 10min gå väg till stallet med ridhus o paddockar runt oss och jättefina ridvägar, en riktig idyll där :) bättre kan man inte få det :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började... 2 3
Svar
46
· Visningar
9 896
Senast: Fraegd
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
20 150
Senast: mackan
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 819
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka