Han är sjuk! =/

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Siluett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 827
S

Siluett

Luddegrisen(marsvin) är sjuk. Idag såg vi att hela hans vänsteröga är gråblåttglasartat(blivit blind?). Han är också skygg, och har burrat upp pälsen och ser lätt "skabbig" ut. :cry: Det verkar inte som han vill äta heller.
Någon som vet vad det kan vara? :(

Sv: Han är sjuk! =/

Mitt ena förra marsvin fick gråstarr, vi tog henne till veterinär direkt och det visade sig att hon hade en tumör bakom ögat, fick ta bort henne då :cry:
Hoppas din lilla gris går att behandla!

Sv: Han är sjuk! =/

Zawilca: stackare.. :(

Vi ringde veterinär idag.
Han sa att det vi ser på ögat(som verkar ha kommit över en natt) kan vara någon hinna. Han har ju något i pälsen, som ska behandlas, och vet. trodde att det kunde bero på det.
Grisen äter och är gladare nu, så jag hoppas verkligen att han svarar på behandling.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: Bison
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
463
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S