Han borde vara naken!

escodobe

Trådstartare
Med tanke på de kopiösa mängder ludd jag dammsugit upp idag (fyra separata dammsugningar av hela lägenheten) som borde Ceasar vara naken.
Hans päls har nåt den där jobbiga längden där den står rätt ut, vilket gör att han ser FET ut. Dessutom börjar den bli sådär att den man får borsta och tvätta den ofta igen för att han inte ska tova. Jag vill inte klippa ner honom, än i allafall men nåt var tvunget att göras så jag knallade in en affär och köpte en underullskniv som ser ut som ett medeltida tortyrinstrument. Sen gick jag hem och borstade. Och borstade och ALLT täcktes av enorma tussar ull. När vi inte kunde andas eller röra oss utan att gå omkring på filtofflor så dammsög vi och började om. Igen. Och Igen.

Vet ni vad det värsta är?
Han ser precis likadan ut som innan! :eek:

Senast ändrad:
Sv: Han borde vara naken!

Men du har ju i alla fall material till en ny kudde, eller en tröja (tänk att ha en tröja stickad av sin egen hunds päls, lite coolt :D).

Men du har ju i alla fall material till en ny kudde, eller en tröja (tänk att ha en tröja stickad av sin egen hunds päls, lite coolt :D).

Jag har två icakassar fulla av päls sen nerklippningen, i pojkvännens förråd. Men då VAR han naken efteråt.

26153959.jpg

Det här är bilden killtoe tog i lördags, förstår ni vad jag menar med att han ser fet ut?
Revbenen känns fint!

hahaha :rofl:

Jag förstår precis hur det känns, jag borstar och borstar och hundskrället tappar hur mkt päls som helst.. men ändå är det precis lika mkt päls kvar.. + lika mkt på golvet :crazy:

Eh, får att få bort underullen i pälsen? :p

Jag kör med fur-minator på min, men det gör jag ju inte innomhus, då skulle ju lägenheten bli luddig!

Gärna söndagmorron och ner i parken, där langar jag upp hunden på ett av borden och låter ullen yra runt. Sen smyger vi därifrån, antar att fåglarna kan ha lite nytta av den.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka