Bukefalos 28 år!

han har tungan utanför

Lady_D

Trådstartare
Min häst har slänger ut tungen på sidan av munnen. Tungan är nästan alltid ute men det händer att han tar in den korta stunder. Förra ägaren hade ett meilerbett i munnen på honom och det fungerade sämre än vad det är idag. jag har ett rakt appermouth på honom figa. Är det någon som har ett bra tips om hur jag ska få in tungan på honom?
 
Byt bett! Att tungan åker ut beror på att han av någon anledning inte trivs med bettet.
 
har för mig att hästar kan gå med tungan utanför och det kan ha med att dom har ont någonstans i kroppen.Inte bara i munnen alltså utan att det kan sitta på något helt annat ställe i kroppen och att dem spänner sig där och tungan åker ut därför. :crazy:
 
sånt är jättesvårt att svara på eftersom jag inte vet något om hästen. Kanske trivs han inte med ett rakt bett utan vill ha ett mer "rörligt" (t.ex. tvådelat eller tredelat).

Men jag skulle råda dig att, först och främst, fråga din tränare, veterinär, hovslagare etc.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Såg en hund med tungan ute. Ägaren förklarade att den hade förlamad tunga. Hade aldrig hört om det. Nu såg jag en bild på en hund som...
Svar
17
· Visningar
2 395
Senast: Sol
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 614
Senast: Askur2017
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: ryujaneiro
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp