Bukefalos 28 år!

han har tungan utanför

Lady_D

Trådstartare
Min häst har slänger ut tungen på sidan av munnen. Tungan är nästan alltid ute men det händer att han tar in den korta stunder. Förra ägaren hade ett meilerbett i munnen på honom och det fungerade sämre än vad det är idag. jag har ett rakt appermouth på honom figa. Är det någon som har ett bra tips om hur jag ska få in tungan på honom?
 
Byt bett! Att tungan åker ut beror på att han av någon anledning inte trivs med bettet.
 
har för mig att hästar kan gå med tungan utanför och det kan ha med att dom har ont någonstans i kroppen.Inte bara i munnen alltså utan att det kan sitta på något helt annat ställe i kroppen och att dem spänner sig där och tungan åker ut därför. :crazy:
 
sånt är jättesvårt att svara på eftersom jag inte vet något om hästen. Kanske trivs han inte med ett rakt bett utan vill ha ett mer "rörligt" (t.ex. tvådelat eller tredelat).

Men jag skulle råda dig att, först och främst, fråga din tränare, veterinär, hovslagare etc.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Såg en hund med tungan ute. Ägaren förklarade att den hade förlamad tunga. Hade aldrig hört om det. Nu såg jag en bild på en hund som...
Svar
17
· Visningar
2 392
Senast: Sol
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 643
Senast: Stereo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 853
Senast: Snurrfian
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 959
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp