handbojjor till häst?

Sv: handbojjor till häst?

Klart man får tävla med dom! Det finns ju folk som köper vanliga sporrar ochs ågar ner pinnen, går aldeles utmärkt att tävla på.

ganska elak pryl =( bättre att spraya på weibulls rådjursstoppare med blod och cayennepppar då, den häst som biter på det bör vara sjuk i huvudet..

jasså, så sporrar är alltså inte sporrar i TR utan det gäller bara att man har en stålbåge runt foten så får man tävla? skumt land vi lever i..

hmm ja.. det är väl så.. min lärare som är från utlandet tyckte vi va skumma som säger att vi sitter "i soffan" och "på tåget".. och inte "på soffan" och "i tåget".. heh.. vi är väl lite off vi svenskar och vårt land..

BeastieBabe skrev:
hmm ja.. det är väl så.. min lärare som är från utlandet tyckte vi va skumma som säger att vi sitter "i soffan" och "på tåget".. och inte "på soffan" och "i tåget".. heh.. vi är väl lite off vi svenskar och vårt land..

jo nog har vi speciella regler och är lite udda , och svenskan sägs vara ett av de svårarae spåken att lära sig , (vad dom säger i alla fall ) så inte så konstigt att utlänningar säger "jag har bott på sverige i många år".

Det är inte så bra om hästen råkar få panik :eek:

Att hobbla hästar är fullkomligt normalt i spanien, om ni vill kan jag leta upp lite bilder på hur det kan se ut när de gått med kedjor etc. efter ett tag. Även åsnor hobblas.

Den andre tingesten kan jag inte hitta men jag gissar på att det är en sådan som ska hindra hästen att tugga på saker eller krubbita, det är ju många som står inomhus hela dagarna utan vare sig ljus eller vatten i helt stängda boxar så då behövs det hjälpmedel för att hindra att de "beter" sig.

:crazy:

Dom där "bojjorna" är inte så farliga. Jag har en kompis vars häst ramponerat 2 transporter. Hon fick tipset av en tränare att köpa sådana.. Nu står hästen stilla tyst och inga mer söndersparkade transpoter.

Det e ju frågan vad är värst.. En häst som sparkar sönder sej själv och alla andra eller en häst som inte kommer åt o sparka. Jag vet vad jag hade valt..

lånar knapp

Den första såg jag men de övriga två ser jag inte...kommer bara till en sida där de visar framsidan på katalogen...och jag är grymt nyfiken!!! :p

Stackars häst!:(

Men jag såg en häst med en sån i en rasbok :eek:

-lånar -

Kan någon säga vad sakerna ni tittar på heter, får min webbläsare leder mig bara till deras förstasida, så jag ser inte vad det är. Om ni namnger kan jag söka...

Tessan

min förra foderhäst har sànna hos ägaren pà bakbenen
Om hon inte satte pà dem sà sparkade hon ner hela boxen!
Men tycker att hon fan borde kolla med vetrinären och försöka fatta VÄRFÖR hon gör det........ ush sànna människor det finns i hästvärlden

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag undrar vad för utrustning man kan köpa när man inte har egen häst och rider nästan aldrig? Jag har redan bland annat ryktväska...
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: Modest
·
Utrustning Hej! Vad har ni för utrustning på era HSS hästar? Headshaking syndrom Jag söker just nu de absolut bästa nosnäten som finns! Nån som...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: ylvalill
·
Utrustning Viss utrustning passar ju inte bra utseendemässigt på alla hästar. Vissa är jätte fina i "svängda" pannband medan vissa inte alls passar...
Svar
9
· Visningar
1 033
Senast: Mimsan_
·
Utrustning Tycker att det är dags för en ordentlig utrustningstråd! Frågeställningen lyder som följer: Vad har din för utrustning? Vad för har den... 2
Svar
30
· Visningar
3 297
Senast: saraee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka