Bukefalos 28 år!

Handdukar i stallet

Sv: Handdukar i stallet

Jag använder handdukar till:
- Torka händer
- Rengöra bett
- Torka av läderprylar efter puts/rengöring
- Torka hästen
- Ta bort blöt lera och smuts från täcken, benskydd, gjordar m.m.
- Diverse annan skit..

Har en specifik för händerna och sen använder jag dom andra i den ordningen dom är rena typ.. Till bett och puts av läder används dom renaste/nytvättade handdukarna, men sen när dom har blivit skitiga används dom ist till att ta bort lera m.m.
 
Sv: Handdukar i stallet

Torka händer, torka hästen, torka utrustning efter regn och det största användningsområdet för mig med skimmel - gnussa torrschampo :-)
 
Sv: Handdukar i stallet

Jag har både mindre, "vanliga" handdukar, som jag använder till att torka mig själv om händerna, torka bettet efter att ha sköljt av det och torka utrustningen. Förutom det har jag också några större badlakan som jag använder för att torka hästen, efter dusch eller om det har regnat kraftigt.
 
Sv: Handdukar i stallet

Vissa handdukar torkar jag snor på hästarna med om de har det, andra används efter ritt att torka bort skummet från munnen på dem. Använder även att gnugga bort svett eller torka torrt efter dusch. Torkar händer och bett efter tvätt.
Använder dem också som underlägg vid olika arbeten där jag inte vill bli smutsig, typ i knäet när jag håller upp en hov och ska brodda.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 503
Senast: Rhinos
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 904
Senast: Wille
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
6 136
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag tillhör en generation som växte upp med engångsbindor och tamponger som mensskydd. Alla miljövänliga flergångsalternativ som finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 332
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp