Handen på hjärtat nu...

Morran

Trådstartare
Med tanke på alla diskussioner om kvalitét etc.

Hur skulle du reagera om:

1. Du har spanat in ett träns som en annan, duktig, ryttare har under en lite större tävling (regional/ nationell). Du tar mod till dig och går fram och frågar vart i all världen h*n fått tag på det där läckra tränset, och får till svar: -Jag köpte det på B*jes för 199 kr.

2. Du har efter blod, svett och tårar lyckats få ihop pengar att måttbeställa en dyyyyr märkessadel till pålle som inte verkar kunna ha något annat.
Du använder sadeln på träningar, tävlingar och ridturer och får gång på gång frågor från flera oberoende håll om du är nöjd med din "Kingston-sadel" och om du kan rekommendera den till andra. (Dvs andra är helt övertygade om att det är en billig skräpsadel)

Nåå, få höra nu!

Sv: Handen på hjärtat nu...

På ett säger jag wow, läckert.
PÅ två säger jag, man får vad man betalar för, så för 25000 är den klart godkänd!

1. jag hade blivit väldigt otroligt förvånad. Men samtidigt lite glad, då kan man ju köpa ett helt lager av tränset, om det var snyggt det vill säga. Fast precis som med vilket träns som helst skulle jag ju stå å klämma och känna innan jag köpte det.
Och som sagt, väldigt förvånad, men glad!

2. Jag hade gråtit mig till sömns på nätterna!

1: VÄLDIGT förvånad, men hade väl antagligen köpt det.

2: sagt;
- jaa, jag kan verkligen rekommendera den. det är ju för tusan en kingston!

1. Jag hade blivit positivt överraskad att det var så fint och billigt. Men ändå känt på kvaliten innan, om jag skulle vilja köpa det.

2. Om den var bra så skulle jag rekomendera den till andra, men i förbigående nämna namnet på sadeln/tillverkaren.

1. jag hade blivit förvånad
2. jag hade tyckt det varit konstigt att folk inte tar reda på hur en kingston-sadel ser ut innan de säger att min sadel är en. Alla sadelmärken har ju olika kännetecken. Sen så är ju kvaliteén bra oavsett hur lik sadeln må vara en billig sadel. Den passar ju dessutom hästen.

1: Jag skulle både bli lite förvånad men sen ändå skulle jag inte bryt mig så mkt. Ryttaren hade kanske lagt mer pengar på sadeln eller någon annan utrustning.

2: Jag skulle sagt som det var att sadeln kostade så och så mkt och att jhag själv tycker det är ursnygg. Men även säga att det som spelar den viktiga rollen med en sadeln är att den passar bra och inte du inte är intresserad av vad andra tycker.

KL

1. Jag hade helt klart köpt det!

2. Hade sagt, ja det var en jävligt bra Kinstonsadel för 25000:smirk:

1: jag hade inte trott på det :p

2: skrattat och sagt, nej tyvärr det är ingen kingston.

1. Jag skulle bli glatt överaskad och definitivt köpt ett likadant!

2. Antingen hade jag fräst tillbaka något riktigt elakt eller sagt att jag inte har någon Kingstonsadel och kan därför inte säga något om kvalitén

*KL*

Intressanta svar! Kan säga att jag på ettan definitivt INTE köpt ett likadant träns. :o Måste jag ärligt, men motvilligt säga.

På tvåan hade jag nog lidit i tysthet när jag ser att folk tittar på min sadel, men NOGA poängterat att det inte är en Kingston när folk frågar...

Breccia_ skrev:
1: jag hade inte trott på det :p

2: skrattat och sagt, nej tyvärr det är ingen kingston.
HAHAHAH får hålla me dig asså!! :P

Morran skrev:
1. Du har spanat in ett träns som en annan, duktig, ryttare har under en lite större tävling (regional/ nationell). Du tar mod till dig och går fram och frågar vart i all världen h*n fått tag på det där läckra tränset, och får till svar: -Jag köpte det på B*jes för 199 kr.
Här hade jag berömt hennes snygga träns och sedan köpte ett i bättre kvalite helt enkelt. Snygga träns finns överallt. Skulle aldrig komma på tanken att köpa ett för 199...

Morran skrev:
2. Du har efter blod, svett och tårar lyckats få ihop pengar att måttbeställa en dyyyyr märkessadel till pålle som inte verkar kunna ha något annat.
Du använder sadeln på träningar, tävlingar och ridturer och får gång på gång frågor från flera oberoende håll om du är nöjd med din "Kingston-sadel" och om du kan rekommendera den till andra. (Dvs andra är helt övertygade om att det är en billig skräpsadel)
Då hade jag skrattat lite och sagt till dem att det inte är en Kingstonsadel.
Däremot aktar jag mig väldigt noga med att berätta vad min dyra sadel kostar. Det är min ensak.

Frågat hur h*n tycker kvaliten är. Om hon anser kvaliten är bra så:
Tackat min lyckliga stjärna och köpt ett sådant från Börjes och skrattat hela vägen till banken.

(Jag skulle hör aom kvaliten så det inte var ett panikköp pga att tränset gått sönder och behövde ett som höll ihop bara den klassen).

Jag köper inte träns för över 1000 kr, och för migs pelar det ingen roll om det är Börjes eller Märke, bara jag anser kvaliten bra. Jag har ett höökskandarträns, 299 kr för 6 år sedan, använt i ur och skur. Snyggt än. Sen har jag haft ett 199 kronors Börjes som var skräp med. Men jag tittar på tränset först - prislappen sen. Är den på över 1000 kr så hittar jag ett annat träns, men annars spelar det ingen roll. Har både märkes och märkeslöst i stallet och kvaliten går inte att skilja åt.

Tyckt att det inte är en Kingstonsadel så tyvärr kan jag inte säga något om kvaliten på den, tala om att det är en måttsydd XX-sadel, jag hittade tyvärr inget annat som passade. Vad den kostar skulle jag svarat på om personen frågade, ser ingen anledning att skryta med vad det kostar. Jag rekommenderar inte sadlar till andra om de inte frågar om sadel specifikt till kortryggad, bredryggad och rakryggad häst. Men jag rekommenderar gärna sadelmakare. Och eftersom jag skulle ha köpt och provat ut den via sadelmakare skulle jag rekommendera dem att åka till XX om de söker sadel.

1: Jag hade sagt : wow. Men skulle inte ha köpt ett likadant, jag vill ha bra kvalite.

2: Skulle skratta och säga, att det ät INGEN Kingston. Men den är helt klart värt sina 25 000. :rofl:

Jag är helt ointresserad av märken men svarar ändå.

Jag har själv tävlat regional msvdressyr på ett Hööksträns för 129 kr och just fått frågan - Vilket snyggt träns.

Kandaret är ett ihop plock av mitt Stübbenträns som jag fick när jag fyllde 30 + ponnyns gamla kandar, och där får jag med ofta frågan vart jag köpt kandaret...

:rofl:

Ang sadeln så skulle jag inte bry mig, utan fnissa och säga att den personen kan lika lite om sadelmärken som jag.
(var på sadelprovning och kom hem med en Jeremy Rudge, ett märke jag aldrig hört talas om)

1. Jag hade ba.. eehm, jaha. (min första reaktion, hehe) men jag hade nog inte köpt det om jag nu ska vara ärlig..

2. Jag hade typ ba, ehm.. de här e ingen kingston, ser du dåligt eller? Jag hade troligen blivit ganska upprörd och det hade troligen de stackars människorna sett..

1: Jag skulle köpt tränset, ifall det är bra kvalitet.:)

2: Skulle blivit lite sur och frågat ifall dom ser skillnad på en bra sadel och en dålig sadel.:p

1. hade blivit förvånad helt klart. men hade inte köpt ett sådant tränns de använder de tränset kanske när de tävlar men inte mera.. jag tycker inte allt om deras kvalite på saker jag har köpt ett träns från börjes å lädret var inte alls bra samtidigt som jag Köpte ett morris & nolan träns som knappt syns att det är använt och är mera använt!

2. jag hade inte brytt mig så mkt för att de finns ingen rutinerad som tar fel på en kinston sadel och kanske en butet eller CWD sadel!
Och jag hade rekomenderat de om den hade varit bra

1. Inte brytt mig särskilt mycket. Snarare blivit glad att veta att det var billigt och att det används av "sådana" ryttare (man förutsätter ju att de ska ha erfarenheter på hög av bra/dåliga grejor och veta vad som är bäst). det speöar väl ingen roll vad det kostar (billigt = dåligt), bara grejerna passar, utför vad de är gjorda till och håller i längden (det beror ju likväl på hur man underhåller dem).

2. Vara nöjd över min sadel ändå och tänka att de går minsann miste om ngt!

Liknande trådar

Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap... 2
Svar
37
· Visningar
6 920
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka