Handen på hjärtat nu...

Sv: Handen på hjärtat nu...

1. Inte brytt mig särskilt mycket. Snarare blivit glad att veta att det var billigt och att det används av "sådana" ryttare (man förutsätter ju att de ska ha erfarenheter på hög av bra/dåliga grejor och veta vad som är bäst). Det spelar väl ingen roll vad det kostar (billigt = dåligt?), bara grejerna passar, utför vad de är gjorda till och håller i längden (det beror ju likväl på hur man underhåller dem).

2. Vara nöjd över min sadel ändå och tänka att de går minsann miste om ngt!

1. Om jag nu verkligen tyckte dte var så superfint så skulle det ju bara vara bra att det kostade 198kr! Dock mkt mkt tveksam till att det nånsin kommer hända.. :D

2. Jag skulle bli dödligt förolämpad och läxa upp för folk hur mkt bättre min sadel var än en Kingston och antagligen fråga om dom var antigen blinda eller dumma i huvudet. :p

Senast ändrad:

1. Tror inte att det skulle kunna hända men OM det hade gjort det hade jag frågat om kvaliteten och sagt att det var fint men hade inte beställt det.

2. I början hade jag vänligt förklarat att det inte var en kingston utan en måttbeställd. Efter ett tag hade jag tröttnat på frågorna och bara sagt "ja, för att ha kostat 25 000 är den JÄVLIGT bra.

på ett hade jag nog skrattat o trott att h*n skämtat

på två, orka bry sig, jag rider själv runt i en lite dyrare sadel som inte ser så dyr ut o det är säkert många som tror att det är en globus eller ngt men jag har ju inte direkt en stor skylt på ryggen OBS sadeln kostade 35 k :p

1. Först tappat hakan och sedan köpt ett.

2. Blivit skitsur, slängt ur mig en massa fula ord om hur okunnig h*n är om h*n inte ens kan se skillnad på en börjessadel och en för 25000 kr. Troligtvis hade jag skickat en brevbomb el liknande också.
;)

Nej seriöst..jag vet inte hur jag skulle reagera:p

*kl*

Förstår inte hur varken *B'rjes* eller *h'''ks* skulle överleva om det inte fannsa andra kunder än de som tydligen finns här på Buke :confused:

Att det inte är superkvalitet det är en femma men att alla människor har så mycket pengar härinne att man ska ha Eskadron märkessaker och åter märkersaker härinne ..
Helt otroligt vad Buke männiksor har mycket PENGAR :rofl:

Miia som *bara* har 3 hästar och älskar att göra fynd på dessa butiker + E*o samt *Ulla**D

Men ser däremot alltid till att ha märkesadel för där prutar man inte på Kvaliten!

Miaa:angel:

Jag har märkessaker, eller fösöker varje fall, och inte har jag spec. mkt. pengar.

Däremot har jag insett att ett vintertäcke från tex. horseware håller längre än ett från thermo master vilket gör att horseware täcket blir billigare i längden då det kan hålla 5 säsonger medans thermo master täcket håller knappt en säsong. För att inte tala om passformen....

Med tanke på alla diskussioner om kvalitét etc.

Hur skulle du reagera om:

1. Du har spanat in ett träns som en annan, duktig, ryttare har under en lite större tävling (regional/ nationell). Du tar mod till dig och går fram och frågar vart i all världen h*n fått tag på det där läckra tränset, och får till svar: -Jag köpte det på B*jes för 199 kr.

Blivit jätteglad för det oväntat billiga priset och genast köpt mig ett likadant :idea:

2. Du har efter blod, svett och tårar lyckats få ihop pengar att måttbeställa en dyyyyr märkessadel till pålle som inte verkar kunna ha något annat.
Du använder sadeln på träningar, tävlingar och ridturer och får gång på gång frågor från flera oberoende håll om du är nöjd med din "Kingston-sadel" och om du kan rekommendera den till andra. (Dvs andra är helt övertygade om att det är en billig skräpsadel)

Säger att det inte är någon Kingston utan en annan förståss, för det är ju sant.

1. Blivit glatt överraskad :D

2. Sagt att det inte är en Kingston och ridit vidare för att sedan sitta
och gråta i boxen :angel:

_swe3tbaby_vbg_ skrev:
2. jag hade inte brytt mig så mkt för att de finns ingen rutinerad som tar fel på en kinston sadel och kanske en butet eller CWD sadel!
Och jag hade rekomenderat de om den hade varit bra

:bow: :bow: :bow:

Jag skulle:

1. Småskratta lite generat och sprunigit därifrån fortast möjligt :p

2. Jag hade blivt skitsur, sen hade jag nog typ snäst att den minsann kostade 25000. Och sen hade jag satt en lapp på den ''ej kingston'' ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap... 2
Svar
37
· Visningar
6 920
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka