• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare overtyre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 134
O

overtyre

Jag har tänkt att köpa mig ett par handskar. Men vet inte riktigt hurdana jag vill ha.
Kraven;
* Hållbara
* Supertunna (Som Roeckls vanliga)
* Ofodrade
* Skinn/läder
* Inte alltför dyra (Max. ungefär samma prisklass som Roeckl)

Fram med tips! :D

Sv: Handskar

Jag köpte nya igår.

-svarta
-skinn
-tuuuuunna
-ofodrade
-supersköna
-200:-

SM-Handsken (StigH´s egna)
Detta va sommarvarianten, det finns även vinter handskar. Som är :bow:
Kan ta en bild, om jag orkar...

De är något för dyra. Om det finns sådana fast billigare köper jag hellre det. Dessutm tycker jag inte att de har så bra kvalité. De går sönder ganska snabbt, även om de bara används till ridning. I alla fall för mig. :p

Gekås har ju tydligen haft handskar i stil med Roeckl som har kostat ca 30-40:-/paret, fanns dock inga sånna när jag var där sist :(

Men Jacson ska också ha några i stil med Roeckl Lights grip, kostar gissningsvis ungefär hälften så mycket. Victor Hugos är också helt okej tycker jag (mina VH kostade ca 100-150:- ?)

cactuspower skrev:
Men Jacson ska också ha några i stil med Roeckl Lights grip, kostar gissningsvis ungefär hälften så mycket. QUOTE]

Det har jag sett någonstans. De ser ungefär lika dana ut, samma typ, men de är inte alls lika tunna. Kostar mindre än Roeckl dock så är det priset man vill ha lågt så är de ju bra.
Jag gillar dock Roeckl mycket bättre och tycker de är värda pengarna just för att de är så tunna att man knappt känner att man har dem på sig, och bra passform. Så vill jag ha det, retar mig på alla andra handskar.. Smaken o kraven är ju olika, men Jacson är ett billigare alternativ av en liknande handske.

Har ett par getskinnsvantar från Hööks som jag är förvånansvärt nöjd med.
Faktiskt är de riktigt sköna och inte direkt dyra.

Okej. Då är de nog inget för mig då jag inte vill ha tjockare än Roeckls.

Tunna handskar går sönder snabbare än lite tjockare. Skinn slits.

Jag har konstläder (det blir mycket bättre grepp vid regn). De jag använder är Equipage, kostar drygt 100 kr. Jag sliter ut ett par om året.

Om du har vävribtyglar (sliter MYCKET på handskarna) så kan du ju fundera på att byta tyglar till läder.

jag har köpt mina på den lokala ridsportaffären, den ingår i kedjan 'en riktig ridsportaffär' (något sånt heter det)

Okej. Tack så mycket.
Tror du att de kommer säljas på Falsterbo i år?:idea:

overtyre skrev:
Vet du vilka som säljer Equipage?:confused:

Jag hade såna innan jag upptäckte Roeckl, tror jag köpte mina på Henrikssons. Men det är samma där, de är tjocka..

Och det är ju som någon tidigare skrivits, är de tunna så slits de fort, så det är nog att välja om man vill ha tunna, eller om man vill ha dem i många år.

Jag har två par Roeckl, har nog haft dem i två år, och visst är de slitna, men de håller. Använder mina nästan varje dag.

Hm.. Jag borde få betalt av Roeckl snart.. :angel: Men jag är såld helt enkelt! :D

Okej. Jag kan ju prova och se vilket jag helst vill ha helt enkelt. :idea: :D

overtyre skrev:
Okej. Jag kan ju prova och se vilket jag helst vill ha helt enkelt. :idea: :D

Bra idé, det gjorde jag, typ flera timmar i Falsterbo! :D Sen var det ännu fler timmar som fick läggas på att hitta rätt storlek när jga väl bestämt mig.. Tyvärr har jag små fingrar, man hittar inte storlek 5 överallt.. Det gäller att kasta sig över dme när man ser dem! :p

Precis vad jag tänkt göra! :D Dessutom måste jag prova chaps och skor där också. :p
Jag har ganska stora. 7 1/2 i Roeckl.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 242
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och... 2
Svar
22
· Visningar
2 017
Senast: Lyan
·
Kläder & Bli fin Det som inte fick hända hände - klänningen jag har beställt har inte kommit fram. På två veckor har den inte ens lämnat Norge, så vad... 2
Svar
20
· Visningar
2 144
Senast: Sel
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 085
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka