Handtvätt

emlem

Trådstartare
Tänkte försöka mig på att handtvätta några schabrak då jag inte har tillgång till tvättmaskin:angel:

Någon som gör det?
hur gör man för bästa resultat?
och vad använder man för medel som inte är skadligt för händerna eller kan ge hästen klåda?
hur varmt ska vattnet vara?
borstar ni det innan eller medan ni tvättar det?
sen hur och var är det bäst att torka det så att det inte krymper:confused:

tacktack för svar:D

Sv: Handtvätt

Jag har borstat av och tvättat med högtryckstvätt på asfaltsunderlag, funkade jättebra! :)

Sv: Handtvätt

Blötläggning några timmar innan är hemligheten. Ju varamare vatten desto renare blir det. Använd en ryktborste att skura bort skiten med (så blir den också ren) och sen sjuk många sköljningar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 484
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
841
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 120
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 117
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka