Hänger på en töm..

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Just_A_Lady
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 690
J

Just_A_Lady

Ja, pållen som jag just fått hänger tydligen alltid på vänstertömmen i värmningen, men det försvinner till loppet. Så jag undrar bara vad tror ni är den troligaste orsaken till det?
:confused:
Enligt de som haft han tidigare var det ju "inget att bry sig om"...

Sv: Hänger på en töm..

Just_A_Lady skrev:
Ja, pållen som jag just fått hänger tydligen alltid på vänstertömmen i värmningen, men det försvinner till loppet. Så jag undrar bara vad tror ni är den troligaste orsaken till det?
:confused:
Enligt de som haft han tidigare var det ju "inget att bry sig om"...

Den troligaste orsaken är förmodligen någon spänning/låsning i någon muskel som släpper när hästen blivit varm.

Jag skulle kolla med massör eller ET om någon av dessa hittade något.

/// ghost

Sv: Hänger på en töm..

Jag skulle börja med en vet undersökning och sen gå vidare som ghost skriver, många gånger behövs både ock!

Liknande trådar

Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
914
Senast: Krålus
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 713
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025