hanhundsaggressivitet

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare isse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 969
I

isse

Min hanhund är väldigt osäker mot andra hundar och det grundar i att han har blivit attackerad av andra hanar förrut och då utvecklat ett aggressivt beteende mot andra hundar.
Han gör alltid utfall om det går en hund förbi oss, oavsett om den är snäll eller ej. Jag har försökt träna bort det här på olika sätt men ingenting har funkat.
När han är lös med en kompis hanhundså går han runt mig och piper, han vågar alltså inte göra något om den andra hunden inte tittar på honom för då morrar han direkt.
Jag får skämasså fort jag träffar någon hund på promenad för han gör utfall och låter som om han skulle vilja äta upp den andra hunden.
Med tikar går det bra löst men är han i koppel så gör han utfall, han gör utfall mot alla hundar som kommer för nära.

Vad ska jag göra?

Sv: hanhundsaggressivitet

Oj, ja nu ser jag.. dubbelkollade inte innan jag sände men det stämmer säkert som du säger :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 322
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 018
Senast: Nota
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
497
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 791
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31