Hansbo träns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Donnis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 068
D

Donnis

Någon som har erfarenhet av de tränsen? Såg dom i en affär och de verkar bra i lädret men är ju också relativt billiga.... någon som kan rekomendera eller säga tvärt NEJ????
:bump:

Sv: Hansbo träns?

Själv skulle jag inte köpa ett träns från hansbo. Men det är ju jag :D

Kul att nån svarade iallafall... får jag fråga varför? Det enda jag har med märket hansbo är deras svetttäcke, köpte för 11 år sedan och jag har aldrig någonsin stött på något bättre... tänkte att tränsen kanske var av lika bra kvalitet? :banana:

Det jag fastnade för kostade mellan 300 o 400 kronor... tror 359:- eller nåt sånt.... o det tycker jag är väldigt billigt!! :)

jag köpte ett i veckan och jag tyckte det var riktigt stelt och hårt...kostade 400kr brunt med vitt foder och pullbacknosgrimma.
Men ska försöka få det mjukt...tycker det är skitsnyggt annars ska fota pållen med det en dag. Köpte ett budget träns för 150kr en gång och det är mkt mjukare redan från början än vad Hansbo tränset är men som sagt hoppas jag kan få det mjukt

Vissa av deras träns är :love: och vissa är *spysmily*
Om man lägger dem i ojla när man precis köpt dem mjukas de up lite extra. De har vissa riktigt fina träns för den pengen!

Jag kände på ett par stycken och alla de var väldigt mjuka och kändes som väldigt bra läder, därför jag undrade då det är i mitt tycke väldigt billiga! Tack för svaren! Gärna fler som har erfarenhet av tränsen!

De Hansbo träns jag har sett har varit väldigt fina och mjuka i lädret. Riktiga kvalitetsträns! :love: Fast de är nog ett par år gamla iof. så det kanske har ändrats?

Hansbo såldes ju för några år sen, bytte ägare. Då hade de i princip bara märkesgrejer, fina såna. Nu är det väl Willab som köpt upp Hansbo, så nu har de en hel del billigare grejer oxå (Willab är väl inte kända direkt för att ha några svindyra grejer). Så kvaliteten på de billiga grejerna är säkert inte den allra bästa, precis som det brukar va.

Jag har ett Hansboträns, ett identiskt med FB-tränset. De har hållit i fyra år nu. Börjar bli lite sunkit men vad att vänta? Jättenöjd med det! Tror att jag köpte det för en tusenlapp.

Liknande trådar

Utrustning Är sugen på nya stigbyglar och har fastnat för Acavallo alupro. Men så såg jag Hansbos Abrivel som ser typ likadan ut med ytterbåge som...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: Kristall10
·
Hemmet Jag har haft samma soffa sedan jag flyttade hemifrån och vill desperat gärna byta ut den. Det känns dock jättesvårt att hitta en bra... 2
Svar
20
· Visningar
938
Senast: Pilot
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 832
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka