Hansbotäcken??

lady_vip

Trådstartare
Är detta de som tillverkar Hansbotäckena www.hansbosport.se ??

Jag köpte nämligen förra hösten (beställde i juni, fick dem i typ oktober om jag inte minns fel:mad: ) 2 stycken regntäcken därifrån, tror de är av modellen Undercover och skulle vara nåt speciellt. Tanken var god och jag gav en hel del för täckena (ofodrade rengtäcken med halvhals + konstiga bogveck).

De har inte använts särskilt mycket eftersom det nästan var dags för vintertäcken när jag fick dem och nu har vintern varit lång. Nu i vår har de åkt på en del (våren har ju varit här i säkert hela 3 veckor...). Idag har det regnat sen lunchdags och nu tog jag in hästarna eftersom den ena såg hängit ut och tro det, HON VAR GENOMBLÖT!!!!

Jag ska nu ringa Hansbo och fråga hur de behandlar sånt här, men vad tusan hade ni begärt/krävt/frågat?

//E

Sv: Hansbotäcken??

Min första tanke... Men det är så surt för jag behöver ju de där täckena!! Fast läcker dem (det ena, det andra gör inte det) så är det ju inget att ha...

Vet att h**kstäckena jag hade sprack i sömmarna och då ville jag reklamera dem, då skulle jag behöva skicka dem, vintertäcken som vägde ton, betala frakten själv och sen skulle de överväga det... Fast det är ju ett annat företag...

De kommer säkert skylla på att hästen har varit oaktsam, hon som knappt rullar sig utan täcken.

//E

Jo, men har du köpt dom direkt från Hansbo då eller genom återförsäljare? Annars kan du ju kontakta återförsäljaren och se vad dom kan göra.

Återförsäljare, men det är en bra bit dit och jag har inga kvitton kvar. Det var inte alls längesen jag slängde dem heller..

//E

Jag har oxå haft problem med Hansbo täcken.. Det jag hade var ett Thermotäcke.. Det sprack i bogvecket efter en vecka!!! :eek:
Och så extrem användning är det ju inte på ett vanligt thermotäcke.. Hästen hade det som pyamas ju... Men jag reklamerade det därjag köpte det och fick ett nytt. Men nu har man ju lärt sig vilka täcken man inte ska köpa...

Jag vill inte ha nya, jag vill ha pengarna tillbaka, men jag ska ringa dem i morgon... Det värsta är att jag skulle verkligen ha riktigt bra regntäcken, var beredd att lägga en del pengar på dem. Då kommer de med denna nya kollektionen, som "säljaren" garanterade skulle hålla MYCKET hög kvalitet, de hade omarbetat allt och alla detaljer var påtänkta. De glömde bara att se till att täcket hållet tätt.... :angel:

Tror faktiskt att jag betalade så mycket som 800 spänn per täcke, om inte mer, alltså ofodrat regntäcke, det är bara nån hundralapp upp till Horsewears regntäcken.

//e

Brukar du handla i denna affären annars? Isf bör ju dom känna igen dig och veta att du har beställt dom där...
Annars kan jag ju säga att det regntäcket min syster köpte inte var bättre... Fast iofs har inte amigo eller rhino från hw heller hållt speciellt länge i tätheten till min gosse...

Jag handlade där mycket innan, men nu har jag inte haft vägarna förbi på länge, men hon bör känna igen mig. Jag efterlyste de där täckena många gånger eftersom jag hade blivit lovad leverans i augusti och fick dem 2 månader för sent...

Men jag tror faktiskt jag ringer direkt till Hansbo, nekar de mig så åker jag till återförsäljaren så får hon ta smällen ;)

//E

Liknande trådar

Utrustning Har fått nys om lite beg. täcken inom min närhet och eftersom jag blev ombedd att lägga bud undrar jag vad som kan vara rimligt att...
Svar
6
· Visningar
1 024
Senast: Kalinka
·
L
Utrustning Har varit ute på ännu en session täckesjakt och, såsom så många gånger tidigare, utan bra resultat. Den här gången så styrde jag...
Svar
11
· Visningar
1 555
Senast: Akustik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Geologins dag - Fråga en geolog

Hund, Katt, Andra Djur