Hantera all utrustning

• Western
  • Trådstartare Trådstartare roping-malin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 054
R

roping-malin

Tjena, jag sitter och skissar lite på ett papper för jag funderar på att bygga antingen ett skåp som man lätt kan rulla in i transporten eller en låda som man kan lägga sadelen på men samtidigt förvara saker i som man kan sätta bak i bilen.

För och nackdelar....
- Skåp till transporten. Det kan bli svårt att ha med två hästar :smirk: Men man kan få plats med 2 sadlar och så slipper man ha allt i bilen.
- Låda att sätta i bilen. Man kan ta med två hästar. :p Kanske bara få plats med en sadel. Man förlorar utrymme i bilen om man säger så... ;)

Det finns säkert fler "delar" hit och dit. Men jag vill ju kunna åka iväg med båda hästarna. Men kan man lägga 2 westernsadlar på varandra just när man transporterar dom? *Har faktist aldrig gjort det* Just nu skissar jag bara så jag har inte börjat såga ännu :d Det roliga just när man skall fixa det själv är ju att man kan "välja till" saker och ta bort med såklart :D Jag får väll kolla lite mer på det praktiska imorgon, men idèer är varmt välkommna! (Har inte berättat allt som står på mitt papper ;) )

MVH Malin A

Sv: Hantera all utrustning

Hur gör ni när ni skall iväg? Hur packar ni allting? Just westernsadlarna tar ju lite plats... ^^

Kan du inte bygga ett skåp som man kan ha framför bommen i transporten, jag har sett ett sådant hemmabygge, och då fanns det plats att ända kunna gå in och ut genom framdörren (var visserligen trångt men det gick. Har du dessutom en transport med frontutlastning kan man bygga det högre och ha det på hjul så att det lätt går att rulla in och ut ur transporten. Är det lätt att plocka bort ena frambommen är det också möjligt att ha skåpet högre.
Lycka till

Hur gör ni när ni skall iväg? Hur packar ni allting? Just westernsadlarna tar ju lite plats... ^^

Jag har en Volvo 245:a så det är ju ganska gott om plats i bilen. Sen har jag en sadelvagn för bagageutrymmet (köpt på Hööks). Den har två hjul och en korg under. Egentligen är den till engelska sadlar, vilket märks på att fendrarna är för långa, men det funkar. Får plats med två bredvid varandra.

Sen kan man ju lägga tränset i korgen. Paddarna lägger jag på sadlarna. Och ryktlådorna får också plats, men om jag behöver ta med hö och vattendunk så tar jag bara med de viktigigaste borstaran och lägger dem i korgen under sadeln.

Jag har både en sadelkammare och en klädkammare i min transport, så allting får plats där om jag vill. Har även ett "foderfack" där man kan packa hö och sånt som annars tar plats.
Innan hade jag allting i bilen, fungerar ju tyvärr mindre bra, lätt att sakerna blir skadade och det är svårt att hålla ordning tycker jag. Men din idé verkar ju super! Och som "wigdul" skrev, om du har utrymme framför bommarna kanske du kan ha något där?

min kära pappa som är snickare har gjort ett skåp åt mig som oftast får åka i bilen, liggandes i jeepen.. där får alla borstar, täcken, skydd och alla putsningsgrejjer plats.. sen sadeln står på högkant, alltså på framvalvet och tränsen förvaras i tränsbagar så dom hålls rena å fina å inte blir mos ;>

// jeanette

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 524
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 560
Senast: lizzie
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 940
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka