Hantering gödsel

peachezz

Trådstartare
Hur hanterar ni gödseln i era stall?

Vi har haft container som vi tömt 1 gång i månaden, men nu har tömningen chockhöjts till 2800kr/mån:crazy: och nu har vi inte råd längre.
Vi har panik, vet inte vad vi ska göra? Enda jag kan komma på är att gjuta en gödselplatta...

Hur gör ni? Vad kostar tömning av container hos er?
 
Sv: Hantering gödsel

*KL*

Jag vill också veta!

Måste man ha gjuten platta? Eller kan man ha på mark och sen få hämtning därifrån ett par gånger om året? Har tänkt köra med torv/spån-bädd... Och vart ska man göra av skiten när man tömmer? Soptippen?

Jag blir helt förvirrad av alla nya regler som finns... (Allt efter 2000 är nytt för mig då det var då jag hade häst senast :S)

Om man vill kunna gödsla med det, kan man ha spån iaf då? Eller måste man ha halm istället då? För torv funkar väl i vilket fall som helst?
 
Sv: Hantering gödsel

Jag tror man var tvungen att ha gjuten platta om man hade 4hästar el mer på gården.

Vi har ingen container för det är så himla dyrt! Vi har haft tur att bönder har hämtat men nu är det slut med det sålänge det finns spån i dynghögen! Själv har jag halmpellets och min inackordering måste antingen byta till det el torv annars får vi inte bort gödseln :/
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
395
Senast: Sirap
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 939
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 442
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp