happy mouth tredelat

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sucka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 745
efter det att jag bytade till happy mouth fick jag nästan en ny häst! pålle fullkomligt älkar det och blir helt annorlunda att rida då hon är jättekänlig i munnen och lätt spänner till på vanligt.
På mitt sitter gummigrejen på mittdelen lös så den snurrar runt.

Anledningen till att jag bytade var att tandläkarn rekomenderade det då hon står och "småhugger" i bettet och filar tänderna mot det och detta har gjort att hennes främre kindtänder är helt nerslipade som skidbackar knappt några kvar och för att skona hennes tänder lite och förhoppningsvis få dom at växa till igen så skulle vi testa ett "mjukare" bett. Och det blev ju riktigt bra.

Tyvärr får jag inte tävla dressyr på detta bettet så när vi är på tävling åker det vanliga bettet på igen.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 219
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
997
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma