happy snacker

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Uddatyp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 2 058
U

Uddatyp

vad är de hästen ska göra me en sån här?
ja har fattat de som att dom ska slicka på den men tröttnar dom inte på de ganska fort?

710582.jpg

Sv: happy snacker

Det smakar väl gott så om man har en glupsk häst slickar den väll tills den tar slut, bara en idee, vet faktiskt inte...

min kompis häst var besatt av sin sån. den tog slut på mindre än en vecka

Hängde in en ny sådan till min 4 åring igår, efter 2 h när jag kollade var hela slut.. Så den verkade uppskattad, men inte mycket till sysselsättning för honom :D

Jaha... okej... går den inte lätt sönder? ¨Tål dne stryk? Min häst är ganska hårdhänt med sina leksaker :D

(han hade en sån där boll som man lägger lite pellets i, och om han rullar den på rätt sätt kommer det ut. En dag fick min häst nog av att bara få några små pellets när han rullade den läääänge. Så han stampade på den och åt upp alla pellets istället ;) )

Var kan man köpa en sådan boll som du hade till din häst? Skulle mina nog uppskatta tror jag:idea:

Jacky

Diabolical_Kitten skrev:
(han hade en sån där boll som man lägger lite pellets i, och om han rullar den på rätt sätt kommer det ut. En dag fick min häst nog av att bara få några små pellets när han rullade den läääänge. Så han stampade på den och åt upp alla pellets istället ;) )

men tänk om dom liksom snubblar på den i boxen?
eller lägger sej på den?
har inte riktigt vågat ha en sån.
eller ska man ha den i hagen?
annars låter de som en bättre ide.

TheHunted1 skrev:
Det smakar väl gott så om man har en glupsk häst slickar den väll tills den tar slut, bara en idee, vet faktiskt inte...
Stämmer nog rätt bra din idé, om jag tar min häst som exempel, han skulle stå och slicka på den tills den var slut om jag känner honom rätt :D

Jacky skrev:
Var kan man köpa en sådan boll som du hade till din häst? Skulle mina nog uppskatta tror jag:idea:

Jacky
Vill också veta, vet en till matglad herre som skulle uppskatta en sån leksak, som det kommer ÄTBART ur:D :p Finns ju sånna till hundar vet jag, kanske funkar med samma till häst om man hittar en större variant?:idea:

Tack! Ska till Halmstad på måndag ock ska genast kolla på Eko då:) Var den dyr? Jag tänker specielt på min dotters ponny som bara får går 10 minuter om dagen just nu. För honom vore det vare en kul grej:)

Jacky

hallå alla som vill ha en sån boll!

jag gjorde en själv!

ta en fotboll, och klipp eller skär ut 4 hål som är ca 2 cm i diameter, och sen skär med en kniv i en av rutorn på fotbollen i ett kryss, men så att det inte går att göra sönder, men bara att det är ett kryss där som man kan trycka in godis i, om ni fattar?

man behöver verkligen inte vara rädd att hästen ska ramla på den, då har man en väldigt klumpig häst och så är ju en fotboll somär tunn mjuk, så den sjunker ju ihop, min brukar sova på sin boll!

det är ju ingen luft i så den är mjuk och så, inget att oroa sig för!

min häst älskar sin boll och fattade direkt vad det handlade om!

De brukar ju ta slut väldigt snabbt har jag hört :p Kanske vore något att uppfinna en smaksatt sten som varar lite längre än ett par timmar? ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Islaend
·
Tjatter Jag dricker inte vin, öl eller bubbel. Börjar tröttna på cider/alkoläsk. Så hit me med era drinkar. Ska vara hyfsat enkla och göra och... 2
Svar
21
· Visningar
699
Senast: Kaching
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka