Har dom ändrat grundsjälvrisken?

C

cerrox

För skoj skull så gick jag in på Agrias hemsida och tog teckna försäkring (man kan ju kolla där vad premien och det kommer gå på för att försäkra häst) där stod det 3 grundsjälvrisker 1800, 2800, 5000..är det nytt för 2007? För dom har ju bara vilkoren för 2006 på hemsidan och där är grundsjälvriskerna på 1500, 2300, 5000..mitt huvudförfallodatum är i juni så det kanske är därför jag inte har sett det innan?..så undrar om det är ändrat eller är det fel på hemsidan?

Sv: Har dom ändrat grundsjälvrisken?

Det stämmer. Självrisken är höjd och dessutom höjs premien med 35%. Däremot ändras inga villkor. Allt enligt dagens telefonsamtal me bolaget.

Vad gäller då om man tecknat tidigare, gäller det gamla eller det nya?

Pratade i telefon med agria häromveckan inför min tösas hältutredning för att bekräfta siffrorna och hon bekräftade min försäkring med självrisk 1500 och 0% av överstigande. Och premien förra månaden var same as always..

Premiehöjning med 35% är ju gigantiskt.. och jag kan inte byta försäkringsbolag heller då hästen är 16.. attans.

Köpte en häst för några veckor sedan och tog över befintlig försäkring i Agria, och fick hem villkoren förra veckan. Och där står 2300 som självrisk. Kanske ändras det inte förrän huvudförfallodatumet? Kan det vara så? Det är fortfarande samma premie att betala som den tidigare ägaren betalade.
Men 35% höjning känns ju groteskt! Blir det lika i de andra bolagen?

Men?? Blir man inte meddelad om detta? :confused:
Jag har förfallodatum i januari, så jag borde väl då ha fått höjd premie och självrisk redan nu? :confused: :(

Har man fått premiehöjning/höjd självrisk ska det stå i försäkringspappret man fått. De kanske inte ändrade 1/1 utan 1/4 eller liknande?

Självrisker och permiehöjningarna kommer när man har årsförfallodatum.

Ja både IF och Folksam har höjt sina försäkringar. Folk utnyttjar sina försäkringar väääldigt mycket idag.

Vad "skönt", då blir det inte förrän december.

Edit:

Provade att göra om den som den ser ut idag (med 1800 istället för 1500 i självrisk, hon är inte livförsäkrad), och :eek: :eek: :eek:

Djurinformation

Namn SF
Född 1992
Ras Korsningsponny
Kön Sto Användning Ridning
Registreringsnr
Inköpspris SEK 5000
Försäkringsskydd

Veterinärvårdsförsäkring
Försäkringsprodukt Agria Bas Veterinärvård
Grundsjälvrisk SEK 1800
Ersättningsbelopp SEK 60000
Självriskprocent 0,00 %
Tilläggsförsäkring Agria Plus

Pris
SEK 310/månad

Jag betalar nu 215 kr i månaden, det är en höjning med 95 kronor för mig. 44% mer än vad jag betalar idag.

Senast ändrad:

Jag var tvungen att gå in och titta på mina försäkringar...

Jag betalar idag ca 1300kr för stoet och 1082kr för valacken. Nya priserna blir 2500kr resp 2000kr. Det kallar inte jag 35% *mutter* :confused:

Liknande trådar

J
Hästmänniskan I dag hade jag bestämt mig för att gå igenom alla mina djurförsäkringar noga eftersom bolagen ändrar villkor och premier hit och dit så... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 384
Senast: Sockertoppen
·
Hästmänniskan Har ena hästen försäkrad i ett bolag,och det har tamefan varit krångel sen jag köpte honnom juni 2006,och jag tog över försäkringen...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: chrysler
·
Hästmänniskan Nu är jag grinig :mad: K är försäkrad i Agria, införsäkrad som 2 dygn gammal föl den 16 april 2003. Hon har således årsförfallodag...
Svar
17
· Visningar
1 621
Hästmänniskan Min mamma ska ta över min morbrors häst, som jag sen ska ta hand om. Hon är inte försäkrad alls nu :eek: , och hon ska snart...
Svar
7
· Visningar
737
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka