Har du en Tolga sadel?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare fnorr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 752
F

fnorr

Jag vill veta vad ni tycker om den och vad ni anser om storlek, är det vanliga eller är en 16.5 mkt liten eller mkt stor. Tycker ni att de är i samma klass som CWD och Butet? Har en CWD och vill köpa en Tolga, har en på gång till kanonpris:)

Sv: Har du en Tolga sadel?

Jag har både en CWD o en Tolga, båda med halfdeep. De är ganska så snarlika, vad jag har förstått är det typ ngn som jobbat på Tolga som gått över till CWD eller tvärtom så det är ju inte så konstigt. Det är väldigt lätt o få rätt skänkelläge o balans i sitsen med Tolgan utan att man sitter fast, i CWDn tycker jag att det är "lättare" att sitta fel eller vad man ska säga.
Tycker nog att tolga kanske är mer prisvärd, är ju lite billigare än CWD. Tolgan är absolut i klass med Butet om inte finare, sadeln är mer arbetad med än Butet.

Låter bra, tack. Vad har du för strl på din?

Min är 17", ganska så normalstor, och med vanliga kåpor. Är nog lite mer framskurna än andra sadlar som standard, jag har jättelånga ben och kunde ha deras normal-kåpa.(har aldrig hänt förr med andra sadlar...)

vad ligger tolga på för priser? både nytt och begagnat.
snordyrt eller? vill ha en ny sadel

Finns väldigt få begagnade, har endast sett ett fåtal utomlands. Den jag köpte ligger på 20', de kan måttbeställas o sen finns det en modell som endast finns i ett antal färre standard storlekar som kostar 13'

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
146
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 613
Senast: Roheryn
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: Emuliiaa
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka